معاون شهرداری تهران خبر داد

رایزنی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو برای تهران

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل شهرداری تهران از رایزنی برای قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۱۰ دستگاه واگن مترو خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو برای تهران

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای شهر دو مصوبه داشت. یکی از مصوبات مربوط به مجمع اتوبوسرانی است که اعضای شورای شهر هستند و هم لایحه دو فوریتی که بر اساس لایحه بتوانیم در سال ۹۹ از اوراق مشارکتی و مابقی امکانات موجود ۱۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت های خودروسازی داشته باشیم. سقف معاملات ما در مجمع قبلا یک میلیارد بود و تقاضا کردیم این رقم به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری قصد دارد هزار دستگاه اتوبوس را اورهال کند، گفت: ۲۳۰ دستگاه با ایران خوردو قرارداد خرید بستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتوبوسرانی هزار دستگاه افزوده شود اما کار سختی است چون کارخانه های خودروساز خط تولید متوقف شده دارند.

او درباره کمبود واگن تهران گفت: در بحث واگن ۱۴۰۰ دستگاه کسری واگن داریم، در حال تنظیم قرارداد ۲۱۰ دستگاه با واگن سازی تهران هستیم. حدود سه سال پیش یک قرارداد ۶۳۰ تایی داشتیم که اخیرا بانک مرکزی با شرکت های مرتبط توافق کرده که منابع تامین آن از محل منابع دولت است اما نیاز ما با این تعداد تامین نمی‌شود چون قرارداد خارجی ۶۳۰ تایی حداقل یک سال طول می کشد وارد چرخه شود.

معاون شهردار تهران درباره بازگشت طرح ترافیک گفت: این مورد بحث انضباطی دارد و کاهش تراکم خودرو و جمعیت در حوزه مرکزی تهران مطرح است و یک سابقه طولانی در حوزه مدیریت شهری دارد. موضوع آلودگی هواست و از همه مهم تر از سفرهای بیهوده است. آزادی طرح ترافیک باعث تجمع می شود که هم مشکل برای اتوبوس ها و خودروهای امدادی ایجاد می کند و باعث نشر بیماری است. البته در مورد طرح ترافیک ستاد ملی تصمیم می گیرد و هر تصمیمی که گرفته شود ما تابع هستیم.

او درباره نقش حمل و نقل و ترافیک در کرونا گفت: پیش بینی این بود که تا سقف ده درصد بار ترافیکی مترو بیشتر شود که بر اساس آمار موجود در همان سطح است. از همه مهم تر نظم و انضباط در استفاده از ماسک بوده که در هفته های اخیر خیلی جدی تر شده است و امار خیلی خوبی است که بالای ۹۸ درصد مردم رعایت می کنند. فاصله اجتماعی به نیاز سفر در شهر تهران باز می گردد اما ما نمی توانیم مانع مردم شویم و می توانیم درخواست کنیم.

مناف گفت: تهران نیازمند افزایش بیش از ۳ تا ۴ هزار دستگاه اتوبوس است که باید توسط دولت و شهرداری افزوده شود و در غیر این صورت مشکلات حل نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار