دستگاه های اجرایی استان بوشهر برای عملیاتی شدن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود آمادگی دارند

بوشهر(پانا)- مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت دستگاه های اجرایی مرتبط برای اجرای موفق طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با آموزش و پرورش همراهی و همکاری کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه های اجرایی استان بوشهر  برای عملیاتی شدن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود آمادگی دارند

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حمزه اعتماد در نشست ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به وضعیت قرمز استان در شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به وضعیت فعلی باید رعایت پروتکل های بهداشتی در پایگاه هاس سنجش با تأکید بیشتری انجام شود.

وی با قدردانی از اقدامات اداره کل آموزش و پرورش در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات از طریق فضای مجازی خاطر نشان کرد: همه امتحانات اعم از آزمون های حضوری و مجازی با موفقیت انجام شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر وضعیت استان بوشهر در شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان 4 شهرستان استان هستندکه درآن ها وضعیت قرمز اعلام شده به همین دلیل اطلاع رسانی مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا دغدغه اولیا برای مراجعه فرزندان‌شان به پایگاه های سنجش کاهش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر ادامه داد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا اواسط شهریور ماه به پایان می‌رسد که در این راستا ضمن افزایش مکان‌های سنجش باید نوبت‌بندی دقیق انجام شود.

همچنین معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در این نشست گفت: با توجه به اینکه نوآموزان بدو ورود به دبستان باید واکسن تزریق کنند، برای اطمینان بخشی به خانواده ها، بخش ویژه ای را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای واکسیناسیون در نظر گرفته ایم.

محمدمهدی خواجه ئیان افزود: اگر در مرحله سنجش، نوآموز دچار اختلالات شنوایی و بینایی تشخیص داده شود، برای معاینه نوآموز و معالجه وی آماده ارائه به خدمات هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه کمیته کشوری، امسال برای اولین بار تست بینایی سنجی برخلاف سنوات گذشته که نوآموز به صورت ایستاده تست می داد، به صورت نشسته معاینه بینایی می شود.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در پایان با اشاره به به حضور مستقیم جامعه سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا و ابتلای تعدادی از پرشکان و کادر درمان در مراکز جامع سلامت به بیماری کرونا تصریح کرد: برای ارائه خدمات سخت افزاری و نیروی انسانی به پایگاه‌های سنجش با محدویت‌هایی مواجه هستیم اما برای همکاری آماده هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار