دریافت وجه اختیاری از اولیاء دانش آموزان در زمان ثبت نام مجاز نیست

رشت (پانا) - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دریافت وجوه اختیاری از اولیاء دانش آموزان هنگام ثبت نام مجاز نیست، عنوان کرد دریافت وجوه اختیاری و سایر خدمات با هماهنگی و موافقت انجمن اولیای مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دریافت وجه اختیاری از اولیاء دانش آموزان در زمان ثبت نام مجاز نیست

به گزارش ایرنا، مجید فاریابی گفت: وجوه دریافتی مجاز شامل بیمه و کتب درسی باید از طریق واریز به حساب مدرسه انجام شود، ضمن اینکه مبالغ دریافتی به صورت تفکیک شده اطلاع رسانی شود.

وی اظهار کرد: نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراء رئوس کلیه فعالیت ها در معرض دید اولیا و دانش آموزان الزامی است و دریافت هرگونه وجه بابت سایر خدمات صرفا با موافقت انجمن اولیا و کسب موافقت شورای نظارت منطقه و ناحیه در زمان مقرر و کاملا اختیاری امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ بیمه حوادث پس از ابلاغ ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش به ادارات تابعه ابلاغ می شود، خاطرنشان کرد: تمامی وجوه اختیاری مجاز اعم از مبالغ مربوط به فوق برنامه ها، سرویس ایاب و ذهاب و ... در طول سال تحصیلی بر اساس اعلام ادارات آموزش و پرورش انجام می شود و زمان ثبت نام هرگونه دریافت وجه در مدارس دولتی به جز ارقام مجاز " پول بیمه و کتاب" ممنوع است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه با حضور اولیا نوآموزان آغاز شده و پایه های هفتم و دهم "ورودی های دوره اول و دوم دبیرستان " شروع شده ضمن اینکه ثبت نام از دانش آموزان میان پایه بدون حضور اولیا انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه اولیا برای ثبت نام به نزدیک ترین مدرسه دولتی و هیات امنایی محل سکونت خود باید مراجعه کرده و برای ثبت نام در مدرسه خاصی خارج از محدوده جغرافیایی محل سکومت خود اقدام نکنند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از مراجعات مردمی و خطرات احتمالی مقرر شد تا ثبت نام در مدارس استان بر اساس تصمیمات ستاد ثبت نام ادارات به صورت سامانه ای انجام شود.

فاریابی گفت: ثبت نام دانش آموزان متوسطه دوم بر اساس صدور برگه هدایت تحصیلی در محدوده زمانی تعیین شده در رشته تحصیلی و مدرسه مشخص انجام می شود ضمن اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعداد های درخشان نیز پس از اعلام نتایج آزمون ورودی برابر مقررات انجام خواهد شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم، با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور "فرمانداری " ثبت نام انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای نظارت بر امر ثبت نام علاوه بر تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام و عضویت معاونت و روسای ادارات ذیربط ۱۸ ناظر استانی و همچنین برابر برنامه ریزی به عمل آمده در هریک از ادارات تابعه استان ناظران انتخاب شده از ادارات مربوطه نیز بر روند نظارت در ادارات شهرستان، ناحیه و منطقه نیز بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان نظارت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار