حورا روشنی دیدگانش را از دستان مهر وَرز و بخشنده معلمانش هدیه گرفت؛

با همت معلمان روستای کارون، روشنی به چشمانِ «حورا» بازگشت

تهران (پانا) - حورا، دانش‌آموز خوزستانی روشنی دیدگانش را از دستان مهر وَرز و بخشنده معلمانش هدیه گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
با همت معلمان روستای کارون، روشنی به چشمانِ «حورا» بازگشت

به گزارش سایت الفبا، حورای 9 ساله در یک خانواده 5 نفری و در یک گاوداری مَتروکه در روستای سویسه شهرستان کارون زندگی می‌کند و کودکانه‌های سرشار از محرومیتش در تک اتاقِ این گاوداری سپری می‌شود. خانواده حورا چهار سال پیش متوجه کم بینایی فرزندشان شدند اما به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب درآمدی پدر که با کار بر روی یک خودرو استیجاری به زحمت معیشت خانواده را تامین می‌کند، امکان عمل چشم هورا وجود نداشت.

پدر حورا از مشکل بینایی فرزندش گفت. او از غم پدری گفت که توانایی درمان دخترش را نداشت و این درد جانکاهی است که چهارسال تمام مجبور به تحملش بود. پدر حورا گفت: «حورا دانش‌آموز زرنگی است اما به دلیل کاهش بینایی نمی‌توانست به خوبی درس‌هایش را بخواند و تخته کلاس را ببیند. انحراف چشم و ضعف در بینایی از دردهای مادرزادی چشم حورا بود و دکترها گفتند برای بهبود بینایی باید عمل شود ولی من قادر به تامین هزینه این عمل نبودم.»

وی همچنین از لحظه‌های پس از عمل نیز گفت. از لحظاتی که نگاه فرزندش پر از نــور و روشنی شد و امروز می‌تواند خوب ببیند، بنویسد و بخواند. پدر حورا گفت: «هیچ لذتی برای یک پدر بالاترین از درمان فرزندش نیست. وقتی چشمان حورا پس از عمل روشن شد از خدا خواستم که به تمامی پدرانی که دستشان برای درمان فرزندانشان تنگ است، کمک کند و نیکوکارانی که دریایی از خیر و برکت هستند را بر سر راه آنان قرار دهد.»

حلیمه قریشوندی معلم پایه سوم دبستان سنایی یک و معلمِ حوراست. وی وقتی متوجه ضعف بینایی در شاگردش شد و رنجِ حورا را در حالی که قادر به دیدن عبارات و کلمات نوشته شده بر روی تخته وایت بُرد کلاس نبود مشاهده کرد، دست به کار شد تا با کمک دیگر همکارانش زمینه عمل چشم حورا را فراهم کند.

حلیمه قریشوندی که ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته را همانند دیگر همکارانش در طوفـان مهیب کُرونا سپری کرد، گفت: «بلافاصله پس از تعطیلی مدارس کلاس‌های درس را در فضای مجازی برقرار کردم اما همواره نگران حورا بودم چرا که او هم دارای ضعف بینایی بود و این امر امکان استفاده از شبکه‌های مجازی را برایش سخت و طاقت فرسا می‌کرد و هم اینکه خانواده آنها به دلیل کم برخورداری، از وسایل ارتباطی نظیر موبایل هوشمند بی بهره بودند و حتی یک تلفن همراه ساده نیز نداشتند و من مجبور بودم از طریق موبایل همسایه و بستگان با حورا ارتباط بگیرم.»

وی افزود: «به هر طریقی که بود و با بهره گیری از روش‌های جایگزینِ آموزش مجازی، سال تحصیلی را برای حورا به پایان رساندم و سپس با مشارکت همکاران فرهنگی و خانواده‌های آنها هزینه عمل چشم حورا را تامین کردیم.»

قریشوندی با بیان اینکه در این سال‌ها همواره معلمان خیّر و نیک اندیش مدرسه پیگیر وضعیت معیشتی خانواده حورا و درمان او بودند، به الـفبا گفت: «هزینه عمل حورا بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان بود که این مبلغ از سوی دست یاری گر همکاران فرهنگی تامین شد و حورا پس از انجام عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های اهواز بینایی‌اش را به دست آورد و اکنون نیز خانواده‌اش از طریق فعالیت‌های خیرخواهانه مدرسه تحت پوشش بسته‌های معیشتی قرار دارند و وضعیت تغذیه‌ای حورا را تحت نظر داریم.»

حورا هم اکنون دو چشمِ روشن و بینا دارد و به عنوان یکی از فرزندان این آب و خاک با عشقِ سرشاری که از مهرِ بی پایانِ معلمانش آموخته است برای تحصیل، موفقیت و سربلندی کشورش تلاش می‌کند.

1

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار