رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان :

نبود ایستگاه انتقال زباله اصلی‌ترین معضل زیست محیطی بهارستان است

بهارستان(پانا)- رئیس اداره محیط زیست بهارستان گفت:اصلی ترین معضل زیست محیطی شهرستان بهارستان عدم مدیریت صحیح پسماندها می باشد که مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی ایجاد می کند از این رو ارتقا کارایی سیستم مدیریت پسماند اهمیت بسیار بالایی دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نبود ایستگاه انتقال زباله اصلی‌ترین معضل زیست محیطی بهارستان است

فاضلی ثانب رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان بیان کرد: اصلی ترین معظل زیست محیطی شهرستان بهارستان عدم مدیریت صحیح پسماندها است که مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی ایجاد می کند، از این رو ارتقا کارایی سیستم مدیریت پسماند اهمیت بسیار بالایی دارد و با توجه به قانونی که در خصوص مدیریت پسماندها لحاظ شده تکلیف را بر تمامی دستگاه‌ها مشخص کرده تا در صورت بروز تخلف با آن برخورد شود.

او نبود ایستگاه انتقال زباله استاندارد را مهم‌ترین مشکل زیست محیطی دانست و گفت: به دلیل تراکم جمعیتی بالا در شهرستان و حجم بالای پسماندهای خانگی، به لحاظ زیرساختی در حوزه زیست محیطی کمبود هایی داریم که مهم‌ترین آن ایستگاه انتقال زباله استاندارد است. به دلیل نا مشخص بودن حریم شهری از شهرهای هم جوار مثل گلستان اقدام به تخلیه زباله یا زباله سوزی می کنند که سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.

فاضلی ثانی ادامه داد: در این خصوص علیه شهرداری گلستان از سوی اداره محیط زیست شهرستان بهارستان اعلام جرم شده و از سوی دادستان ضرب العجل 20 روزه صادر شده تا نسبت به این مشکل اقدام کنند.

رئیس اداره محیط زیست گزارش داد: در سه ماهه ابتدای سال جاری 143 مورد پایش در سطح شهرستان انجام شده که از این تعداد 26 مورد اخطاریه صادر شده و 3 واحد آلاینده جمع آوری شده،11 مورد پرونده حقوقی پیگیری شده و همچنین از 18 واحد نمونه برداری صورت گرفته و 7 مورد رسیدگی به شکایت مردمی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار