شغلی پر سر و صدا و دوست داشتنی برای گیمرها

تهران (پانا) - شاید خیلی از شما اهل گیم (game)و بازی های ویدیویی روز جهان باشید و با عرضه جدیدترین بازی ها آنها را دانلود و  بازی کنید. ولی برخی از شما هنوز از یک واژه باخبر نیستید، استریم (stream)واژهٔ پرمعنا و جذاب که امکان دارد آن را شنیده باشید، اما معنای دقیق آن را ندانید. حتی شاید خیلی از شما هم معنای دقیق آن را دانسته و فهمیده باشید.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شغلی پر سر و صدا و دوست داشتنی برای گیمرها

در واقع استریم یک شغل به حساب می آید که استرامر از آن کسب در آمد می‌کند. سایت های اینترنتی مختلفی از جمله آپارات و توییچ و... از استریم پشتیبانی می‌کنند.
خیلی از علاقه مندان به گیم، با داشتن مشکل مالی و نداشتن کنسول یا سیستم مورد نیاز بازی های روز، به نگاه کردن استریم می‌پردازند و لذت می‌برند. در واقع استریم به چه معناست؟ استریم فضایی است که در آن یک فرد یا چند نفر مشغول بازی کردن می‌شوند و از خود فیلمی را به صورت زنده ارائه می‌دهند. به این شخص یا اشخاص (استریمر)گفته می‌شود و بیننده از طریق چت استریم (پخش زنده) با استریمر ارتباط برقرار می‌کند.

به عنوان مثال اگر سایت ارائه دهنده استریم را یک تلویزیون در نظر بگیریم، هر استریم یک شبکه در این تلویزیون پهناور است و هر استریمر مجری یک شبکه به حساب می آید.
در واژنامه های مختلف از استریم به عنوان رسانه جاری یا سیال یاد شده است. به عنوان مثال یک قاب استریم مانند گیم پلی بازی ها است که به بیننده که در اصطلاح به آنها ویور (viewer) گفته می شود تصویر استریمر از طریق وبکم و همچنین تصویر با کیفیت بازی ها با کیفیت های مختلف و برخی از اورلی های مختلف استریم را در قاب تصویر می بیند.

نکته خیلی مهم این است که مجری (استریمر) خیلی آزادانه نمی تواند به اجرای خود بپردازد، بلکه ادمین ها از طرف سایت ارائه دهنده در استریم آن شخص به صورت مخفی و یا مشخص وجود دارند که استریم را کنترل میکنند و استریمر باید پایبند قوانین سایت ارائه دهنده باشد که سرسخت ترین آنها آپارات است که به علت اینکه سایتی ایرانی است، از قوانین جمهوری اسلامی پیروی می کند.

همچنین، کیفیت تصاویر در استریم خیلی مهم است، زیرا ویور را جذب خود می کند و باعث افزایش چشمگیر ویور می شود.

در استریم تایم و زمان دقیقی وجود ندارد و استریمر هر وقت که اراده کند می تواند استریم خود را شروع کند ولی اگر با تاخیر یا غیبت های مکرر استریم شروع شود، ریزش ویور یا حمایت مالی کمتری یا نارضایتی ویور برخوردار می شود.

حالا سوال می شود که کسب در آمد استریمر ها از کجاست؟1-حمایت مالی از بیننده (ویور)

استریمر با به نمایش گذاشتن صحنه های خنده دار و اکشن و ... در قاب استریم باعث میشود که ببیننده برای حمایت و انرژی دادن به استریمر مبلغی را از طریق سامانه های مختلف برای استریمر واریز کنند که این واریز در صفحه استریم همراه با تصاویر های مختلف نسبت به مبلغ حمایت که به آن دونیت (donate) گفته می شود پخش می شود و همچنین بر اساس مبلغ دونیت شده در صفحه استریم نام شخص باقی می ماند.

همچنین استریمر در هنگام شروع کار خود یک هدف انتخاب و مبلغ آن را تایین می کند تا حمایت های مالی بر روی هدف اضافه شود و بعد از اتمام هدف، هدف بعدی جایگزین می شود.

بیشتر هدف استریمرها ارتقا سطح استریم است تا ویور در هنگام استریم با فضای سرگرم کننده ای روبه رو شود.

۲-کسب درآمد از آپلود استریم در سایت ها. در سایت هایی که امکان استریم کردن وجود داشته باشد، مبلغی توسط سایت به استریمر های برگزیده و پرمخاطب ماهیانه واریز می شود.

شاید برای برخی دیگر از شما سوال پیش بیاید که در استریم فقط استریمر سود می برد؟ در جواب این سوال می توانیم بگوییم که برخی از استریمرها در طی مدت های مشخص، قرعه کشی های جذابی بین ویور ها انجام می دهند که به عنوان مثال می توانیم به مبلغ های ریالی و دلاری مختلف، محصولات گیمینگ و اشتراک های مخصوص به سایت ارائه دهنده و... اشاره کرد.

در مجموع استریم می تواند شغل خوبی برای افراد علاقه مند به گیم و کسانی که به دنبال کسب در آمد از آن هستند، باشد.

و یکی از خوبی های این حرفه این است که شما هرجای جهان که باشید می توانید استریم کنید و یک شغل سیار نیز به حساب می آید.

*محمدجواد نواییان، دانش آموز خبرنگار منطقه15

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار