انصاری: حمایت از این وزارت خارجه در ایجاد گشایش‌ برای کشور موثر است

تهران (پانا) - معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: وقتی از وزارت خارجه صحبت می‌کنیم از 143 نمایندگی در دنیا صحبت می‌کنیم که می‌تواند برای کشور و خروج از این وضعیت موثر باشد. وقتی از موضوع تجارت خارجی صحبت می‌شود، همه نگاه‌ها به وزارت امور خارجه بازمی‌گردد؛ بنابراین حمایت از این وزارت‌خانه در ایجاد گشایش‌ برای کشور موثر است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: حمایت از این وزارت خارجه در ایجاد گشایش‌ برای کشور موثر است

غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «تجارت خارجی ایران امروز یک جهت درستی پیدا کرده و تنوع در اقتصاد خارجی ما قابل توجه است، اظهار کرد: کشورهای منطقه طرف اول تجاری ایران هستند و دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانسته‌ مسیر تبادل را به شرق جهت دهد؛ هرچند که روابط تجاری با اروپا ادامه دارد.

وی گفت: در سال گذشته از 112 کشور واردات و به 120 کشور صادرات داشته‌ایم. حذف نفت از بودجه یکی از آرزوهای کشور بوده است. امروز آغاز خوبی برای تحقق بودجه بدون نفت است که در بودجه سال جاری این اقدام شروع شده است؛ این اقدام زمینه‌ساز تحولاتی در ساختار اقتصادی کشور است.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تمرکز و انسجام مدیریتی در حوزه تحریم‌ها بی‌نظیر است، خاطر نشان کرد: انتظارات مردم مهمترین موضوع دولت است و تبدیل حق مسلم هسته‌ای به حق مسلم معیشتی مورد انتظار مردم است. فشار حداکثری آمریکا در سیاست خارجی در حوزه تحریم‌ها از دیگر مشکلات ما محسوب می‌شود.

انصاری افزود: وقتی از وزارت خارجه صحبت می‌کنیم از 143 نمایندگی در دنیا صحبت می‌کنیم که می‌تواند برای کشور و خروج از این وضعیت موثر باشد. وقتی از موضوع تجارت خارجی صحبت می‌شود، همه نگاه‌ها به وزارت امور خارجه بازمی‌گردد؛ بنابراین حمایت از این وزارت‌خانه در ایجاد گشایش‌ برای کشور موثر است.

وی با بیان اینکه «باید تمرکز ما بیشتر بر همسایه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای باشد» تاکید کرد: باید همچنین بر محورهای روسیه، چین، بزریل و اتحادیه کار کنیم. تحلیل ما این است که باید بر صادرات هوشمند متمرکز شویم که در این راستا واردات نیز باید هوشمند باشد؛ این مسئله به جهش تولید کمکی بزرگی می‌کند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: سیستم بانکی بین‌المللی برای ایران تقریبا قفل است و تنها راه دور زدن تحریم‌ها، ایجاد تهاتر است که باید ساماندهی جدیدتری پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار