مدیر دانش آموزی استان کردستان به پانا خبر داد:

نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) چهارمین نشست کار گروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان در سال ۹۹ در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، این نشست با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، نماینده صندوق ذخیره در استان و دیگر اعضای کارگروه استانی روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه ۹۹ برگزار شد .

مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بالای صندوق ذخیره ، اعتماد سازی و شفاف سازی را یکی از برنامه های اولویت دار موسسه عنوان کرد .

وی آگاهی بخشی دقیق و به موقع، شفاف سازی فعالیت ها و اطلاع ذی نفعان از فعالیت های موسسه را باعث اعتماد سازی و از بین رفتن دیوار بی اعتمادی دانست و تصریح کرد: اعمال سلیقه شخصی نباید باعث خدشه دار شدن فعالیت های صندوق ذخیره شود .

مرادی هم چنین به موفقیت های صندوق، کاهش هزینه های جاری و پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای نیز پرداخت و گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی باعث می شود تا اعضای موسسه از خدمات و فعالیت ها اطلاع دقیقی داشته باشند .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان هم چنین به توزیع سود صندوق در بین اعضا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان صندوق در سال ۹۷ ، مبلغی بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان در بین اعضای صندوق سود توزیع شده است .

وی افزود : همزمان با واریز سود صندوق به حساب بازنشستگان ، سود اعضای شاغل نیز در صورت وضعیت آنها نشسته است .

رییس کارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان هم چنین در ادامه گفت : طی دوره مالی از تاریخ مهر ۹۶ تا ۳۱ شهریور ماه ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته شده اند و سود دوره بیست و چهارم مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ را دریافت کرده اند .

وی افزود: این تعداد از بازنشستگان قبلاً سهم الشرکه خود را در زمان بازنشستگی دریافت کرده و مبلغ فعلی صرفاً سود سال مالی ۹۷ است که به همان حساب بانکی واریز می شود که قبلاً سهم الشرکه آنها واریز شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از گزارش خود از فعالیت ها و خدمات صندوق گفت: از ابتدای تأسیس موسسسه تا کنون مبلغ ۲۹۲۴ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که ۱۳۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به سه سال گذشته است .

مرادی هم چنین به سود آوری موسسه و چشم انداز صندوق ذخیره فرهنگیان در سال های آتی اشاره کرد و از تحقق سود هزار میلیارد تومانی در سال منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ خبر داد و گفت: این سود آوری با بهره‌برداری از طرح های پتروشیمی موسسه و بهبود روند سود آوری شرکت های تابعه میسر شده است .

وی افزود: پیش بینی ها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ صندوق به سود آوری پنج هزار میلیارد تومانی دست پیدا خواهد کرد، لذا هر چه میزان مشارکت فرهنگیان تا سقف ۵ درصد از حقوق شأن بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سود آوری موسسه منتفع خواهند شد.

در ادامه این نشست حسین علی محمدی نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان نیز گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل و اقدامات صورت گرفته در شهرستان ها و مناطق در اجرای نامه استان ارائه کرد .

وی در ادامه از واریز سهم دولت به حساب اعضای صندوق خبر داد و گفت : مبلغ ۴۱۳ میلیارد تومان سهم دولت مربوط به ۱۸ ماه در حساب اعضای صندوق بارگذاری شده است .

علی محمدی در ادامه با اشاره به اعطای کارت خرید اعتباری به اعضای صندوق ، گفت : با توجه به انعقاد قرار داد با بانک های عامل ، اعطای کارت خرید اعتباری به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به همت شرکت فرآیند نوین ، ابتدا به صورت پایلوت در استان سمنان انجام و سپس به تدریج فرهنگیان سراسر کشور می توانند از مزایای آن بهره مند شوند .

وی افزود: سقف اعتبار این کارت ۵۰ میلیون تومان اعلام شده و شاخص هایی مانند سابقه عضویت، درصد واریزی به صندوق و هم چنین سوابق حساب های بانکی مبنای تخصیص اعتبار از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان است .

علی محمدی هم چنین گفت: از مزایای این کارت می توان به برخورداری از تخفیف فروشگاه های طرف قرارداد ، سود نقدی خرید درون شبکه ، اقساط تا ۳۶ ماه و شارژ مجدد کارت به میزان پرداخت تر قسط اشاره کرد .

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان به تشریح اولویت های کاری صندوق اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به هدف گذاری انجام شده، برنامه ابلاغی محقق و وضعیت استان در صندوق نسبت به قبل بهبود پیدا کند .

در ادامه این نشست اعضای کارگروه استانی پیرامون راهکارهای عملی افزایش حق عضویت و جذب اعضای جدید بحث و تبادل نظر کردند و بر ایجاد گروه اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ، ویدیو کنفرانس و شبکه شاد برای شفاف سازی و اطلاع رسانی به ذی نفعان تاکید شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار