مدیر دانش آموزی استان کردستان به پانا خبر داد:

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز برگزار شد

سنندج(پانا) به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان به نقل از سقز، طی آیینی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات 29 گولان فرمانداری سقز، فیروز عارفی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش سقز معرفی و از زحمات سید رحمان سیدیان تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز برگزار شد

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با اشاره به این که آموزش و پرورش عامل توسعه کشور است؛ گفت: با یک دیدگاه دلسوزانه مجموعه مسئولین توجه به این نهاد حساس و ویژه بیش از پیش نیاز است و در طی این مسیر عوامل تعیین کننده می بایست تقویت شوند.

قربانی به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت و مجلس در زمینه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در یک نگرش اشتباه آموزش و پرورش نباید به عنوان مصرف کننده و هزینه بر تلقی گردد بلکه با تقویت نقش و جایگاه والای تعلیم و تربیت در تمامی مناسبات انسانی، زمینه سازی برای تمامی توسعه های فردی و اجتماعی می بایست فراهم، تقویت و حمایت گردد.

وی نگاه به آموزش و پرورش را مغایر با حافظه پروری صرف خواند و افزود: در سالیان اخیر و بر اساس یک ضرورت اجتناب ناپذیر تقویت مهارت های زندگی و مباحث اقتصادی به عنوان ضرورت روز دنیا و ارتقای زندگی حرفه ای بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم این اتفاق مثبت بیشتر فرصت نمود پیدا کند.

مدیر کل اموزش و پرورش کردستان توجه به بخش های مختلف آموزش و پرورش را موجب تقویت و توسعه سرمایه های اصلی جامعه عنوان کرد و تصریح نمود: ارتقاء سطح آموزش، ساماندهی نیروی انسانی و ساخت و سازهای آموزشی عواملی هستند که در دوران مدیریت قبلی آموزش و پرورش شهرستان سقز مجال شکل گیری و نشو و نما یافته اند و همچنان باید مدنظر اقدامات این حوزه باشند.

قربانی با تشکر از زحمات مدیر قبلی آموزش و پرورش سقز، گفت: مسئولیت، امروزه موجب بروز تنش ها و فشارهای روحی و فکری و دغدغه های متعدد می شود و نیاز است که همکاری همه عوامل در کنار هم برای حرکت رو به جلو بیشتر تقویت گردد.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات سیدرحمان سیدیان برای فیروز عارفی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان ، موفقیت روزافزون را در تمامی امور آرزوکرد.

همچنین کریمیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز با تقدیر از زحمات سید رحمان سیدیان در مدت تصدی مسئولیت در این مجموعه با اشاره به این که تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی به عنوان یک اصل اثبات شده مطرح است، افزود: باور ما این است که نبود تغییر، موجب ایستایی و رکود خواهد شد.

کامیل کریمیان با تأکید بر این که مهم ترین زمینه برای تحقق اهداف تعیلم و تربیت تحقق ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین است، افزود: مدیر قبلی آموزش و پرورش سقز در قسمت علمی و ساخت و ساز خوب عمل کردند و باید تلاش کنیم این موضوع استمرار داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز با تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش به فعالیت های شهرستان اشاره کرد و این مسئولیت ها را امانت دانست که باید با صداقت و حساسیت و تعهد بر انجام آنها اصرار داشت.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: بنای آموزش و پرورش و محوریت کلی آن بر اصل نیروی انسانی و مدیران خبره و کارآمد می چرخد.

کریمیان با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا در مسیر توسعه کمی و کیفی کشور قدم برداریم؛ گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش، تربیت و به بار نشستن نسلی آینده دار و دارای پشتوانه علمی و تربیتی است و همه ما باید در این مسیر قدم برداریم.

وی اظهار کرد: مدیر هماهنگ کننده و حلقه وصل تمامی عوامل شهرستان و استان است و در این راستا باید تکریم و بها دادن به نیروها و مدیران مدارس و واحدهای آموزشی و تربیتی را در دستور کار داشته باشد.

کریمیان دوری از سیاسی کاری را لازمه کار در دستگاه تعلیم و تربیت ذکر کرد و با تأکید بر دوری از جناح بندی و گروه بندی خاص گفت: آموزش و پرورش باید صرفاً در خدمت آموزش و مفاهیم تربیتی و ارتقای تعلیم و تربیت باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز نگاه علمی و متحولانه و مختص آموزش و پرورش را لازمه تحقق هدف مهم زیربنایی توسعه جامعه عنوان نمود و افزود: هر اقدامی که معطوف و منجر به پیشرفت های تعلیم و تربیتی باشد قطعاً موفق خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری در زمینه تداوم برنامه های عمرانی مدارس خاطرنشان کرد: اقداماتی که در راستای مقاوم سازی و همچنین احداث مدارس در سطح شهرستان انجام گرفته است، اگر چه متعدد هستند اما کافی نیست و امیدواریم که با یک روند رو به جلو و تلفیق تمامی عوامل دست اندرکار امر، شاهد توسعه فضاهای آموزشی استاندارد به فراخور شرایط شهرستان باشیم.

کریمیان در پایان سخنان خود با اشاره تجارب ارزنده مدیریت جدید در سطح استان ابراز امیدواری کرد که تغییر در مدیریت آموزش و پرورش موجبات شکوفایی و پویایی تعلیم و تربیت را باعث شود و شاخص های مورد نظر را در حدود انتظارات شهرستان بهبود بخشد.

مدیر پیشین آموزش و پرورش سقز نیز با اشاره به این که سعی نمودیم در دوران خدمتمان سیره پیامبر بزرگ اسلام(ص) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم گفت: سعه صدر ، خوشرویی و اخلاق مداری از برنامه های تعاملی ما با مجموعه فرهنگیان بوده است.

سید رحمان سیدیان افزود: با نگاهی به عملکرد ما در طی قریب 3 سال خدمت در مدیریت آموزش و پرورش، عدم وابستگی به جناح بندی ها را به وضوح می توان مشاهده کرد.

وی افزود: در دوران خدمتم لحظه ای خود را از آموزش و پرورش سوا ندیدم و هر فرصتی که یافتم به عنوان مجال خدمت و فرصتی برای تغییر سازنده به آن نگریستم.

سیدیان با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان سقز عنوان کرد: علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی مفتخریم که در حوزه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی رتبه اول استان را به نام خود ثبت کرده ایم.

مدیر پیشین آموزش و پرورش شهرستان سقز ساخت 25 فضای جدید آموزشی، حل معضل ابهام در صندوق تعاون و رفاه، ایجاد پردیس سینمایی با مالکیت آموزش و پرورش و موفقیت های عدیده حوزه های آموزشی ابتدایی و متوسطه و عرصه تربیت بدنی و سلامت را تنها گوشه هایی از موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان ذکر کرد.

سیدیان بیان کرد: پیشرفت هایی که داشته و داریم حاصل زحمات مجموعه آموزش و پرورش است و در مجموعه همیشه عده ای منتقد و مخالف هستند و این همیشه هست و باید با تعامل و همراهی کارها را پیش برد.

وی با اشاره به این موضوع که خدمت در آموزش و پرورش با هیچ سازمان و نهاد دیگری قابل قیاس نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز نسبت به ادارات دیگر یک مأموریت دارد و تا کارکنان سازمانی مأموریت را خوب نشناسند نمی توانند انجام وظیفه کنند و در عین حال با دارا بودن جمعیت کثیر دانش آموزی ، هر لحظه بالقوه امکان یک نوع آسیب در حوزه های دانش آموزی وجود دارد.

سیدیان با اشاره به توسعه تجهیز کلیه مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی ادامه داد: مفتخریم که با تحت پوشش بردن 100% مدارس در برابر پوشش میانگین 42 % کشوری، اقدامی چشمگیر و بی مانند را به نام شهرستان به ثبت برسانیم.

مدیر سابق آموزش و پرورش سقز افزود: مدارس روستایی دورافتاده ما با دارا بودن حداقل دانش آموز از نعمت معلم و آموزش رسمی بهره مندند.

وی به ارائه ی گزارش و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف آموزشی ،پرورشی و عمرانی دوران مدیریت خود پرداخت و از همکاری و همراهی همه ی مسئولین شهرستان و منطقه در امور مربوط به آموزش وپرورش و همچنین تلاشهای فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد.

سید رحمان سیدیان در پایان سخنان خود به اقدامات کلی آموزش و پرورش شهرستان و حفظ جایگاه این نهاد در سطوح مختلف نظر افکند و خاطرنشان کرد: با افتخار باید بگویم که در دوران تصدی مدیریت اجازه سو استفاده در کمترین مقیاس را به هیچ کس نداده و خوشبختانه هر آنچه در توان و پتانسیل خود سراغ داشتم در عمران و آبادانی و ارتقای آموزشی کوشیدم.

گفتنی است رئوف نادری از پیشکسوتان شهرستان سقز در این مراسم با اشاره به وجود تنگناها و مشکلات عدیده در حوزه مدیریت آموزش و پرورش خدمات ارزنده مدیریت قبلی جای تقدیر دارد و در کنار آن برای پیشبرد اهداف عالی تعلیم و تربیت نباید از حمایت قاطعانه کارشناسان امر در یاری رسانی مدیریت جدید برای تداوم و استمرار حرکت رو به جلو و پیشرفت غافل بود.

در پایان این مراسم سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان سقز نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان دارای پیشینه درخشان و سابقه تاریخی شهرستان سقز و دارای افراد فرهیخته و شهروندان آگاه گفت: انتخاب شهرستان سقز یک انتخاب آگاهانه و کاملاً منطبق با علائقم بود زیرا فرصت خدمت در شهری با این قدمت و این میزان از برخورداری از پتانسیل ها را به عنوان شاخص های مثبت و موتور محرکه می نگرم.

فیروز عارفی با اشاره به این که با دارا بودن 27 سال سنوات خدمت تمامی سطوح مورد نیاز و مهم تعلیم و تربیت را تجربه نموده و با اصول آن آشنایی دارم، افزود: خوشحالم که در فرایند پر فراز و نشیب زندگی خودم دوره هایی را طی نموده ام که به لحاظ سنی و عملکردی خود را در درجه ای از پختگی و توان ببینم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش چون تعلیم و تربیت نسل آینده را به عهده دارد بسیار دارای اهمیت است؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل است و از لحاظ تنوع عملکردی و حساسیت های کاری با هیچ ارگانی قابل مقایسه نیست.

سرپرست جدید آموزش و پرورش سقز دو اصل تسامح و تساهل را برای آموزش و پرورش ضروری خواند و ادامه داد: معتقدم که آموزش و پرورش با دارا بودن انواع نگاه ها و بینش ها باید با مدارا و خویشتن داری با افراد و جریانات برخورد کند.

عارفی در ادامه با ارائه برنامه های خود جهت پیشبرد و ارتقاء آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه برای توسعه و ایجاد تغییرات بنیادی در روند تعلیم و تربیت به عنوان یک ساختار اصولی و مهم مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سقز را قبول کرده ام، اظهار کرد : از همه ظرفیت و استعدادها منطقه به نحو احسن استفاده خواهم کرد و از هر ایده و برنامه ای که جهت ارتقاء برنامه های فرهنگی و پرورشی مناسب باشد، استقبال و استفاده خواهیم کرد و در این راه حمایت و همکاری همه عوامل ستادی و آموزشی را می طلبم زیرا معتقدم به کار جمعی و تیمی هستم.

عارفی با تأکید بر این نکته که آموزش و پرورش دارای کار کیفی است و اقدامات فعلی ممکن است در سنوات آتی به ثمر بنشیند؛ افزود: پذیرش مسئولیت در آموزش و پرورش با توجه به امانتی که بر دوش افراد قرار می‌دهد، امری خطیر است.

سرپرست جدید آموزش و پرورش سقز تصریح کرد: ما باید با استفاده از خرد جمعی و پتانسیل های شهرستان گام های اساسی در توسعه تعلیم و تربیت برداریم و رویکرد کارشناسی شده در برنامه ها داشته باشیم .

وی افزود: اگر بخواهیم ارزش های آموزش و پرورش را به سمت و سویی درست بکشانیم، باید به ابعاد کمّی و کیفی آن همزمان اهمیّت دهیم و این هدف جز با همّت همه عزیزان میسّر نمی گردد.

سرپرست جدید دستگاه تعلیم وتربیت سقز اظهارکرد: آموزش و پرورش از جایگاهی اجتماعی و فرهنگی برخوردار است و امیدواریم با ساماندهی نیروها وتخصص سازی آن ها و درایت و از خود گذشتگی فرهنگیان بتوانیم در زمینه های آموزشی به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی با بیان اینکه تحولات در مدیریت ها صرفاً جهت استفاده از افکارها و در جهت ارتقا سطح فرهنگی می باشد، بر مقام و ارزش تعلیم و تربیت تأکید نمود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سقز در پایان سخنان خود با بیان این نکته که آموزش و پرورش بستر توسعه است و اگر آموزش و پرورش از پویایی برخوردار باشد موفقیت حاصل خواهد شد، گفت : امیدوارم بتوانیم با همکاری شما همکاران سختکوش و با استفاده از نظرات ارزنده و سلیقه های ارزشمند کارشناسان و صاحبنظران و دست اندرکاران گام های مثبتی در خصوص برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش در چهارچوب سند تحول بنیادین و سیاست های کلی آموزش و پرورش برداریم و در این مسیر همراهی و همیاری همه کارشناسان ، صاحبنظران و دست اندرکاران امر را در جهت توسعه آموزش و پرورش می طلبم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار