آشنایی با مشاهیر ادبی در مسابقه قطب ادبیات تهران

تهران (پانا) – ناهید چگینی، مدیریت قطب ادبیات پژوهشسراهای دانش آموزی شهر تهران با اشاره به تداوم برنامه های این پژوهشسرا در فصل تعطیلی مدارس، از برگزاری مسابقه ای خانوادگی در خصوص آشنایی با مشاهیر و مفاخر ادبی کشور با حضور کارشناسان برجسته ادبیات استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
 آشنایی با مشاهیر ادبی در مسابقه قطب ادبیات تهران

در چند سال اخیر متاسفانه توجه به بزرگان و مشاهیر ادبی کشور کمتر از روال سابق شده است و دانش آموزان نسل حاضر اطلاعات جامع و دقیقی درباره این استادان گرانقدر ادبی کشور ندارند. با توجه به این نکات مهم و اساسی برخی از ارگان های آموزشی کشور مانند پژوهشسراهای دانش آموزی گام های موثری در جهت افزایش اطلاعات دانش آموزان برداشته اند. برخی از این فعالیت ها مانند برگزاری مسابقات ادبی است. امروز با ناهید چگینی مدیریت قطب ادبیات شهر تهران پیرامون مسابقه آشنایی با مشاهیر ادبی کشور به گفت و گو نشستیم.
چگینی درباره مسابقه آشنایی با مشاهیر ادبی توضیح داد: در این مسابقه، هر دانش‌آموز با مشارکت خانواده ی خود یک فیل صوتی را در زمینه ی زندگی، آثار یا اشعار یکی از مشاهیر ادب ایران تهیه ‌می کند و برای شرکت در مرحله‌اول مسابقه، باید آن ‌را به سایت پژوهشسرا رشد منطقه ۱۸ شهر تهران ارسال نماید. هر دانش‌آموز با مشارکت خانواده ی خود، یک پادکست یا فایل صوتی را در زمینه ی زندگی، آثار یا اشعار یکی از مشاهیر ادب ایران تهیه ‌می کند و برای شرکت در مرحله‌ اول مسابقه، باید آن ‌را به "سایت پژوهشسرا رشد منطقه ۱۸ تهران ارسال نماید. دانش آموزان برای ثبت نام کافی است به نشانی سایت پژوهش سرای رشد منطقه۱۸، "قسمت مسابقه خانوادگی آشنایی با مشاهیر ادبی" مراجعه کنند.
وی افزود: ساخت پادکست در منزل، نیاز به ابزار خاصی ندارد و علاقه مندان می توانند با کمی ذوق و خلاقیت، با نرم افزارهای تلفن همراه خود در ضبط و ویرایش صدا اقدام به ساخت پادکست صوتی کنند. قطعاً آثاری که خلاقانه باشند، امتیاز ویژه ای خواهند داشت(برای مثال داشتن موسیقی متن، اجرای نمایشی و هر ایده ی خلاقانه ی دیگر در تولید فایل صوتی).
مدیر پژوهشسرای رشد شهر تهران درباره مشخصات آثار ارسالی گفت: در ابتدای پادکست، ضروری است که اسامی تمام شرکت ‌کنندگان (با عنوان نسبت خانوادگی)، به همراه نام منطقه و پایه تحصیلی دانش‌آموز ذکر شود. حداکثر مدت زمان اجرا ۱۰ دقیقه است و فایل صوتی باید در فرمت MP3 باشد. ضروری است پیش از بارگذاری پادکست، فرم مسابقه در سایت تکمیل گردد. سامانه پیامکی 5000127003070 برای رفع اشکال درنظر گرفته شده است. درصورت هرگونه سوال، نام و نام خانوادگی خود را با عدد ۳۰۴ به این سامانه ارسال کنید. زمان ارسال آثار حداکثر تا ۲۰ تیرماه ۹۹ است و برگزیدگان مرحله اول می بایست در مرحله دوم مسابقه که در اول مرداد۹۹ برگزار خواهد شد؛ شرکت نمایند. برگزیدگان مرحله اول برای ارائه مرحله دوم هر نوع کار خلاقانه مانند: تهیه پاورپوینت، تهیه انیمیشن، تهیه پوستر و .... را می توانند انجام دهند.

از وی پیرامون جوایز این مسابقه سوالاتی را جویا شدم که در ادامه توضیح داد: جوایز مسابقه آشنایی با مشاهیر ادبی، اقامت رایگان خانوادگی در زائرسرای خیریه علمی_فرهنگی وارث در مشهد مقدس(مجموعاً ۹ خانواده، از هر مقطع، سه خانواده‌ی برگزیده) است. لازم به ذکر است که هزینه ی بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس، به عهده ی خود خانواده های محترم برگزیده خواهد بود و هزینه ی اقامت در زائرسرا به مدت 3 تا ۴ روز رایگان است.

* مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار