شانس ایران برای میزبانی در آسیا چقدر است؟

تهران (پانا) - زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار اعلام کرد که ایران به همراه هند،ازبکستان،قطر و عربستان نامزد میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2027 شده است، گفتیم خب این اعلام رسمی نیست. اما زمانی که AFC  به طور رسمی اعلام کرد که ایران به همراه کشور های فوق کاندید میزبانی جام ملت های آسیا شده از تعجب شاخ در آوردیم.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

با یک حساب وکتاب ساده خواهید فهمید امکانات استادیوم های ایران نسبت به کشور های حوزه خلیج فارس بسیار کم است.شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا به مانند سنوات گذشته ایران را برای کاندید میزبانی برگزیده است.اما اگر به طور واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم این دفعه هم به مانند سنوات گذشته باتوجه به شرایط رقبا و ایران قطعا شکستی دیگر در راه خواهد بود. آن وقت باید سئول نشینان با یک برنامه ریزی بلند مدت خود را برای ارسال در خواست میزبانی برای جام ملت های آسیا 2031 آماده کنند.
نکته اول: باتوجه به شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی قرارداده است و لابی گری های کشورهایی مانند عربستان و قطر در آسیا کشور های ایران،هند و ازبکستان از شانس کمتری برای میزبانی ملت های 2027 برخوردار هستند.
نکته دوم: کشور کوچک و شیخ نشین قطر در سال 2022 میزبان یک ماژور تورنمنت (جام جهانی) است وبا این همه ورزشگاه مدرن و تازه ساز شانس قطر را برای میزبانی مسابقات افزایش می دهد. حتی این نکته می تواند شانس قطر را به تنهایی 50 درصد افزایش دهد وقطر عربستان و کشورهای دیگر را از گردانه میزبانی کنار بزند.
نکته سوم: باتوجه به ترافیک تهران و جمعیت کلانشهر های ایران به مانند تهران، شیراز، اصفهان و مشهد دسترسی تیم های شرکت کننده، خبرنگاران،عکاس ها و هواداران را نه تنها سهولت نمی بخشد بلکه همین موضوع باعث شکایت تیم های شرکت کننده،هواداران و... می شود.
نکته چهارم: عامل بزرگی که می تواند اعطای میزبانی به ایران را تحت شعاع قررار دهد. نوع برگزاری جام حذفی فصل گذشته که بین پرسپولیس تهران و داماش گیلانیان برگزارشد خواهد بود.
توانایی تقسیم بندی مساوی جایگاه تماشاگران برای دوتیم را نداریم و حتی یک تک بازی را نمی توانیم برگزار کنیم بعد چگونه می خواهیم دریک روز چهار و پنج مسابقه را در پنج ورزشگاه آن هم در پنج نقطه مختلف کشور برگزار کنیم.
نکته پنجم: شاید تنها نکته که بتواند کمی شانس ایران را برای میزبانی بالا ببرد،هوداران زیاد فوتبال در ایران است که این نکته در مقابل مدرن بودن ورزشگاه ها و تجهیزات از اهمیت کمتری برای AFC بر خوردار است.


*امیر رضا همایون، خبرنگار دانش آموز منطقه۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار