قیمت طلای جهانی پایین آمد

تهران (پانا) - قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک‌پذیری که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قیمت طلای جهانی پایین آمد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷۷۳ دلار و ۴۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره اظهار کرد: ما شاهد رشد بزرگی در بازارهای سهام هنگ کنگ و چین بوده‌ایم و به نوعی انتظارات برای رشد اقتصادی مثبت روی قیمت طلا فشارهای کاهشی ایجاد می کند. با این حال، میزان عظیم تدابیر محرک مالی و شواهد در بازارهای دیگر نشان می دهد که توجهات به افزایش نرخ ابتلا ممکن است به طلا کمک کند قیمت بالای خود را حفظ کند.

بازارهای سهام آسیا با انتظار برای احیای اقتصاد جهانی پایدار تحت تاثیر نقدینگی فوق العاده ارزان و تدابیر محرک مالی، به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته صعود کردند. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار فعالیت بخش خدمات آمریکا در ژوئن هستند که روز جاری اعلام خواهد شد.

بازارهای مالی تحت تاثیر یک سلسله آمار اقتصادی مثبت که خوش‌بینی به احیای اقتصادی را تقویت کرد، بخشی از ضررهای اخیرشان را جبران کردند اما افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نگرانی‌ها نسبت به احیای اقتصادی سریع را دوباره برانگیخته است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷ درصد کرده و تنها ۱۵ دلار با رکورد جدیدی که هفته گذشته به ثبت رساند و بالاترین رکورد در هشت سال اخیر بود، فاصله دارد.

بر اساس گزارش رویترز، در چهار روز نخست ژوییه، ۱۵ ایالت آمریکا آمار بالایی از موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش کردند که حدود ۱۳۰ هزار آمریکایی را تاکنون به کشتن داده است.

شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و اقدام شمار زیادی از ایالتها در وضع محدودیت، ممکن است بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخهای بهره را پایین نگه دارد و این اقدام از بازارهای طلا پشتیبانی می کند.

نرخهای بهره اندک و اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان به نفع قیمت طلا خواهد بود که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۹۱۲ دلار و ۶۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۸۰۵ دلار و ۲۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷ دلار و ۹۸ سنت ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار