۶۳ درصد کودکان کار در البرز شناسنامه ندارند

کرج (پانا) - مدیرکل بهزیستی البرز خبر داد در شرایط اجتماعی و اقتصادی فعلی به صفر رساندن تعداد کودکان کار امکان پذیر نیست.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۶۳ درصد کودکان کار در البرز شناسنامه ندارند

اسدلله حیدری اظهار کرد: شرایط خاص اجتماعی البرز از جمله وجود چهار زندان، حاشیه نشینی و مهاجرپذیری بالا باعث شده تعداد کودکان کار که در معابر و خیابان‌ها روز به روز افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، این که تصور کنیم می‌توانیم تعداد این کودکان را به صفر برسانیم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز روزانه و یک مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کار و خیابان در البرز فعال است که در مجموع سال گذشته به بیش از ۱۲۰۰ نفر خدمات ارائه داده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر کودکان کار استان اتباع خارجی و فاقد اسناد هویتی هستند، افزود: ۶۳ درصد این کودکان اتباع خارجی و عمدتاً افغان فاقد اسناد هویتی هستند و ۳۷ درصد آنها ایرانی هستند.

حیدری تاکید کرد: طبق قانون، ارائه خدمات از سوی مراکز شبانه روزی به کودکان کار و خیابانی که ایرانی نیستند و اسناد هویتی ندارند ممنوع است و این افراد باید با رعایت ضوابط انسانی رد مرز شده و یا به اردوگاه‌های ویژه منتقل شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه با شیوع کرونا برای جلوگیری از ابتلای این کوکان به این ویروس تمهیداتی اندیشیده شده، توضیح داد: تاکنون بیش از ۵۰۰۰ پک بهداشتی در میان این کودکان توزیع شده و هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در میان آنها گزارش نشده است.

وی گفت: برای متعادل سازی جمعیت کودکان کار استان باید متناسب با شرایطی که دارند کار مناسب برای آنها تعریف شود تا لااقل از حضور آنها در خیابان‌ها که آسیب زیادی به همراه دارد جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار