بیش از ۲۷۲۲ تن تخم مرغ از البرز به کشورهای همسایه صادر شد

کرج (پانا) - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت که بانظارت دامپزشکی بیش از ۲۷۲۲ تن تخم مرغ خوراکی در سه ماهه اول سال‌جاری به کشورهای همسایه به خصوص کشور عراق صادر شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲۷۲۲ تن تخم مرغ از البرز به کشورهای همسایه صادر شد

به گزارش ایرنا، علیرضا جمالی اظهار کرد: در این مدت ۲ هزار قطعه آبزیان زینتی، پنج هزار کیلوگرم بره موم زنبور عسل، ۱۱۲ هزار کیلوگرم پای و پنجه مرغ، ۳۴۱ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی نیز از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی صادرات ۲۰ کیلوگرم خاویار، ۳۶ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم عسل و ۶۳ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد را از دیگر محصولات صادر شده در حوزه دامی اعلام کرد.

کار نظارت بر صادرات و واردات محصولات در حوزه دامی بر عهده اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی می باشد.

واکسیناسیون ۱۲۰ هزار قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل

وی با اشاره به فعالیت های اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره کل، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری فاز دوم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل انجام شد.

جمالی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۱۳۷ هزار و ۲۵۰ دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما تامین شد به طوری‌که این استان موفق به کسب رتبه اول کشور را از طرف سازمان دامپزشکی از نظر دفت و میزان پوشش روستاهای استان کسب کرد.

وی افزود: همچنین نظارت بر تخلیه و رهاسازی تخم چشم زده ماهی و صدور مجوز ورود ۱.۵ میلیون قطعه تخم چشم زده به مزارع پرورش ماهیان سردابی استان از دیگر اقدامات نظارتی در این مدت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار