1700 دانش‌آموز مازندرانی به «من یک همیار محیط‌زیست هستم» پیوستند

ساری (پانا) - 1700 دانش‌آموز مازندرانی با شرکت در جشنواره دانش‌آموزی «زمین خانه من» به شعار «من یک همیار محیط زیست هستم» پیوستند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
1700 دانش‌آموز مازندرانی به «من یک همیار محیط‌زیست هستم» پیوستند

جشنواره «زمین خانه من» همزمان با ۱۶ خرداد روز جهانی حفظ محیط زیست آغاز شد و از دانش‌آموزان خواست آثار خود را در قالب دلنوشته، عکس، نقاشی، فیلم، کلیپ، انیمیشن، پوستر و مقاله به این جشنواره ارسال کنند که می‌تواند موضوعاتی همچون بازیافت، تفکیک زباله در خانه، مدرسه، زباله‌های رهاشده در طبیعت، آلودگی خاک، آب، هوا، راهکارهای مقابله با آلودگی، ریزش پساب های صنعتی و خانگی در طبیعت، مبارزه با پلاستیک و فراورده‌های آن، جایگزین‌های کیسه پلاستیکی، ظرف پلاستیکی، آب معدنی را در برگیرد.

نگاهی به کانال ارسال آثار زمین خانه من، نشان از شور دانش‌آموزان در توجه به محیط زیست دارد؛ نقاشی‌ها و فیلم‌هایی که تک تک این دانش‌آموزان را در قامت یک همیار محیط زیست عرضه می‌کند؛ از دعوت به مهربانی با طبیعت و حیوانات تا تشویق به بازیافت بیشتر زباله برای رسیدن به طبیعت زیباتر.

آموزش و ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه کاهش تولید زباله، جلب مشارکت دانش‌آموزان در تفکیک بهداشتی زباله، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فواید بازیافت و بازگشت مواد قابل استفاده به چرخه تولید، آموزش مستقیم و غیر مستقیم و همچنین تشویق و تقویت دانش‌آموزان برای تفکیک زباله‌های خشک و تر، و پرورش حس مسئولیت پذیری کودکان در ارتباط با محیط زیست از اهداف این جشنواره است.

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز از ارسال 1700 اثر از دانش‌آموزان سراسر استان به جشنواره زمین خانه من خبر داد و اینکه تاکنون دانش‌آموزان شهرهای ساری، میاندورود، و قائم شهر بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشته‌اند.

او همچنین اعلام کرد که در این خصوص در حال آماده‌سازی تفاهم‌نامه با اداره‌کل محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری ساری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار