انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان

رشت ( پانا) - در حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، محمد رحمتی به سمت مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش امروز ( 15 تیر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مأموریت های متنوع بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت در تعالی آموزشی کشور، اظهار کرد: برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه سند تحول بنیادین و همچنین برنامه های وزیر محترم آموزش و پرورش در زمان اخذ رأی اعتماد ،زمینه ساز تحول شگرف در نظام فرهنگی و آموزشی می شود.

شاپور محمدزاده با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور جذب می شوند و همچنین 25 هزار و 300 نفر از همکاران فرهنگی تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی با اشاره به رقم 2 میلیون 700 هزار بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال در سرشماری سال 95 گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، این رقم به کمتر از یک میلیون بی سواد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه شاد در استان گیلان نیز باید جدی گرفته شود، بیان کرد: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور اعلام شده حتی در استان های با وضعیت بهتر نیز می توانند ۲ هفته زودتر واحدهای آموزشی را بازگشایی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی های مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: تجربه بالای ایشان و تعامل بالای وی در استفاده از ظرفیت های مختلف، آینده خوبی را برای آموزش و پرورش استان نوید می دهد. محمد زاده در پایان از تلاش های نادر جهان آرای در 2 سال اخیر و همچنین توفیقات وی در دوران مسئولیت تقدیر کرد.

محمد رحمتی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به ضرورت اعتلای نظام تعلیم و تربیت استان، اظهار کرد: اجرای اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین سبب تحول و احیای آموزش و پرورش می شود.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری نیروی انسانی متخصص در پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مدیران، معلمان و کارشناسان از راهبردهای آموزش و پرورش استان گیلان در دوره جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرایط کرونایی جامعه خاطرنشان کرد: ارتقای شبکه آموزشی شاد و تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی پیش رو از دغدغه های مهم آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان گیلان هم در این مراسم خدمت در دستگاه تعلیم و تربیت را سرمایه الهی و همیشگی دانست و بر ادامه خدمت به فرهنگیان و دانش آموزان و توسعه فرهنگ نشاط تأکید کرد.

نادر جهان آرای افزود: در سلسله مراتب اداری آمدن و رفتن مدیران امری طبیعی است و برماست تا آخرین دقایق بر عهدی که با مردم در ارائه خدمت بسته ایم؛ وفادار بمانیم.

در این مراسم از زحمات 2 سال و 9 روزه نادر جهان آرای تقدیر و محمد رحمتی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شد.

محمد رحمتی متولد 1347 لاهیجان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است. ریاست اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین مدیریت آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان از مرداد 91 تاکنون بخشی از مسئولیت های وی در 33 سال سابقه خدمت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار