معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

آغاز روند هدایت تحصیلی 21 هزار و 117 نفر از دانش آموزان پایه نهم استان

سنندج(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از آغاز روند هدایت تحصیلی 21 هزار و 117 نفر از دانش آموزان پایه نهم استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز روند هدایت تحصیلی 21 هزار و 117 نفر از دانش آموزان پایه نهم استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی با اعلام این خبر گفت: صدور فرم هدایت تحصیلی از تاریخ 99/4/10 با انتقال نمرات دانش آموزان از سیستم دانا به سایت همگام آغاز شده است.

نریمانی ادامه داد: 21 هزار و 117 دانش آموز پایه نهم استان با مراجعه به سایت همگام با نام کاربری و پسوردی که مدیر مدرسه در اختیار آنها گذاشته است، در آزمون های توانایی و رغبت شرکت می کنند.

وی گفت: در مدارسی که از زیر ساخت های مناسب جهت اجرای آزمونها برخوردار نبودند، از ظرفیت هنرستانها، پژوهش سراها و یا مراکزی که مورد تأیید آموزش و پرورش بودند جهت اجرای آزمونهای مشاوره ای استفاده شده است.

نریمانی از تولید و پخش دو برنامه کارشناسی و مستند ویژه هدایت تحصیلی با همکاری صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: در همین راستا حدود200 بروشور و 50 کلیپ ویژه هدایت تحصیلی در فضای مجازی با اولویت شبکه شاد دانش آموزی تهیه و پخش شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین برگزاری 16 کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی برای 695 نفر از مدیران مدارس مستقل و ضمیمه متوسطه اول در شهرستانها و مناطق استان و برگزاری 802کارگاه آموزشی شناسایی استعدادها، علایق و رغبت های دانش آموزان و شرایط و ضوابط هدایت تحصیلی برای والدین دانش آموزان پایه نهم در مناطق 16 گانه استان را از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان در راستای توجیه و تبیین موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره اینکه 1390جلسه آموزشی، توجیهی و کارگاهای ویژه دانش آموزان متوسطه اول با تأکید بر پایه نهم در تمامی مدارس متوسطه اول استان برپا شده است؛ گفت: همچنین 32 جلسه آموزشی و توجیهی برای مشاوران مدارس متوسطه اول در راستای هدایت تحصیلی در مناطق 16گانه استان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار