برگزاری مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور 98

اردبیل (پانا)- با حضور فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش خلخال و جمعی از مسئولین شهرستان ، برگزیدگان کنکور سراسری سال 1398 منطقه خلخال تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور 98

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خلخال، مدیر آموزش و پرورش منطقه در آیین تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۹۸خلخال گفت: روند رو به رشد برگزیدگان کنکور خلخال از سال ۹۶آغاز شده و در سه سال گذشته رتبه منطقه آموزش و پرورش خلخال با هفت پله صعود از رتبه ۱۳استانی سال ۹۶به رتبه ششم سال گذشته ارتقا یافته است .

سخاوت بیرامی با بیان اینکه در کنکور سال گذشته دانش‌آموزان دختر ۶۱درصد از مجموع دانش‌آموزان شرکت کننده بود، اظهارکرد: میزان قبول‌شدگان در این آزمون در بین دانش‌آموزان پسر خلخال ۵۵درصد و دختران ۴۵درصد بود.

او افزود: در این آزمون تعداد قبول‌شدگان در رشته‌های فنی و مهندسی از ۳۶نفر سال ۹۷به ۳۹نفر ،تعداد قبول‌شدگان در رشته‌های پزشکی از ۱۳به ۱۶نفر ،تعداد برگزیدگان در دانشگاه‌های تربیت معلم از ۱۵به ۲۴نفر افزایش یافته و با احتساب ۱۰۱نفر از برگزیدگان در سایر رشته‌های تحصیلی در مجموع ۱۷۹نفر موفق به راه‌یابی به دانشگاه‌های دولتی شدند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: در آزمون سال گذشته علاوه بر دانش‌آموزان پایه دوازدهم که ۱۷۹نفر موفق به راه‌یابی به دانشگاه‌های دولتی در پنج رشته تحصیلی شدند، ۲۵۷نفر نیز با سوابق تحصیلی موفق به برگزیده شدن در سطح دانشگاه‌های کشور شدند و در مجموع ۴۳۶نفر به مراکز آموزش عالی دولتی کشور راه یافتند.

بیرامی تصریح کرد: با تغییر منطقه‌بندی کنکور خلخال از منطقه ۲به ۳در سال ۹۷ پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌های دولتی ۱۰۵درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت و آمار قبول‌شدگان سال ۹۸ این منطقه نیز رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۷دارد.

در این مراسم از برگزیدگان کنکور با رتبه‌های زیر سه هزار و دانش‌آموزان برتر پایه دوازدهم دبیرستان‌های خلخال تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار