مصاحبه با معلم مراغه ای بمناسبت روز قلم؛

معلمی اهل علم و قلم که آرزویش شکوفا شدن دانش آموزان است

مراغه(پانا) - معلم جوان، خلاق و پرتلاش مراغه ای که آرزو دارد کودکان سرزمینش دغدغه ای جز درس و بازی نداشته باشند و با قلم خود برای شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان کمک کند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمی اهل علم و قلم که آرزویش شکوفا شدن دانش آموزان است

همزمان با روز قلم با معلم پژوهنده و خلاق آموزش و پرورش مراغه، مصاحبه ای انجام شد.

نگار نصراله زاده از سال 1398 به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول فعالیت است، وی پیش از این و از سال 1389 به صورت همزمان در پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی گام در مسیر تعلیم و آموزش گذاشته است.

این معلّم خلاق و جوان مولف بیش از 15 جلد کتاب می باشد و از طراحان سوال بین‌المللی کانگورو است.

وی مبدع دست‌ورزی های ریاضی بوده وبه تدریس خلاقیت و بازی می‌پردازند، از گویندگان شهرستان ویژه مراغه است و به عنوان معلم برتر ایده پرداز و پژوهنده در سطح کشور شناخته شده است.

نگارنصراله زاده در گفت و گو با پانا تشریح کرد:

از همان عنفوان کودکی و بیشتر در دوره پیش دبستانی علاقه بسیاری به شغل معلمی و گویندگی داشتم و با وسایل یا اسباب بازی هایی که شبیه میکروفون بودند جلوی آینه قدی می ایستادم و ساعت ها مشغول تدریس و سخن رانی برای اسباب بازی هایم می شدم.

وی افزود: از همان دوره پیش دبستانی ساختن با مقوا و یا گل بازی را بسیار دوست می داشتم و خیلی علاقه ای به دوچرخه سواری یا بازی آتاری و .. نداشتم. همیشه برایم مقوای رنگی و چسب تهیه می کردند و موقع کار و بازی هم مواظبم بودند و بعدها در مدرسه معلمینم هم مشوقم بودند و در زنگهای هنر یا انشا نوشته ها و ساخته هایم را تحسین می کردند.

این معلم خلاق ادامه داد: بزرگترین افتخارم در زندگی خانواده ام هستند که همیشه مشوق من بوده و هستند و اینکه به لطف خدا سعی کرده ام ایستا نباشم و در بخش های مختلف تجربه کسب کنم و در کلاس نیز در کنار بچه ها تجربه های شیرین مختلفی اعم از فن بیان و داستان نویسی و ...را اجرایی کرده و از کنار هم بودن لذت ببریم.

نصرالله زاده دوره ابتدایی را دوره لذت بردن و بازی و آموزش دانست و گفت: دانش آموزان باید اعتماد به نفس و خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن را بیاموزند و بتوانند ایده های خود را بسازند و از آنها دفاع کنند و استرس های بی مورد در هنگام پاسخگویی و کنفرانس و .. را در دوره ابتدایی برطرف گردد تا در پایه های بالاتر مشکلی نداشته باشند .. صحبت کردن یک نیاز است خوب صحبت کردن هنر و سخن خوب گفتن یک فن است.

وی افزود: بهترین کتابهایم، کتاب های خلاقانه دست ورزی و ساخت بازی های منطبق بر کتب درسی و کتاب کار اول است. آینده آموزش با شرایط فعلی بیش از پیش به سمت تولید محتوا و فضای مجازی حرکت می کند و باید با آمادگی بیشتری به استقبال این سبک از آموزش نوین برویم و راه و روش درست استفاده از این ابزار ارتباطی را نیز به بچه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم آموزش بدهیم که بهترین نوع آموزش، اموزش از طریق خود همسالان است.

این معلم خلاق افزود: آرزویم این است که دغدغه هر کودکی فقط و فقط درس خواندن و بازی باشد و در جای جای میهنم بچه ها از امکانات رفاهی چه در مدارس و چه در خانواده ها برخوردار باشند و هر دانش آموزی بتواند ایده ها و خلاقیت های بالقوه اش را به بالفعل تبدیل کند و به دست ورزی و پنجه ورزی بیش از پیش بها داده شود چون دست ورزی از کلام و تصویر صرف بالاتر است چون هم تصویر و هم کلام را شامل می شود و عینی و ملموس می باشد.

وی خاطر نشان کرد:موفقیت سقف ندارد و تا به امروز هر موفقیتی که کسب کرده ام را لطف خدا و کمک های همه جانبه پدر و مادرم می دانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار