دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردارم! شهادتت شوری در جهان انداخت

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردارم! شهادتت شوری در جهان انداخت

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 در یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم هانیه ارجمندی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان آذربایجان شرقی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«نوشته‌ام را با نام خدایی آغاز می‌کنم که سردارانی را آفرید که مدافع حرم اهل‌بیت باشند. اکنون‌که قلم‌به‌دست گرفته‌ام عاجزم از وصف دلاوری‌ها و رشادت‌هایت سردار دل‌ها. یک ایران در غم هجرانت گریست! بس که با حماسه‌های غرورآفرینت عشق و محبت را در دل‌هایمان پروراندی.

انتقام سخت خواست ایران و ایرانی که در تشییع پیکر پاکت ورد زبانشان بود. اینک که بحث انتقام را در نوشته‌ام باز کردم در این انتقام، منتقم کراری خواهم بود و اجازه نخواهم داد که راهت بی‌رهرو بماند. سردارم! حال که از انتقام خونت سخن می‌گویم مجبورم این را بپذیرم که مالک اشتر زمان، سید‌علی را تنها رها کرد و رفت. اکنون‌که رفتی قول می‌دهم که ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های علوی‌ات باشم. سردارم خون پاک تو هرگز خشک نخواهد شد و از خون تو حاج قاسم‌های دیگری خواهند روئید. حال خداوند را شاهد می‌گیرم که یکی از حاج قاسم‌هایی باشم که با ادامه دادن راهت خواب را بر آمریکایی‌ها حرام کنم. اکنون من به‌عنوان قاسم سلیمانی آینده به ترامپ هشدار می‌دهم که اینجا عراق نیست، اینجا سوریه نیست، اینجا ایران است! جایی که فرزندانش خواب را بر شما حرام و مرگ را آرزویتان خواهند کرد. من به‌عنوان فرزندی از فرزندان شهید سپهبد قاسم سلیمانی به شما می‌گویم که اگر پایتان به ایران برسد کاری خواهیم کرد که مادرانتان از به دنیا آوردن شما خود را سرزنش کنند. ایران را به گورستان لاشه‌هایتان تبدیل خواهیم کرد.

تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی‌ات را در مسیر زندگی برای خودم اسوه قرار می‌دهم تا من همچون تو بزرگ‌مردی باشم که فرزندان سایر شهدا را چون پدری دلسوز در آغوش بکشم و بر پیشانی‌شان بوسه بزنم. سردارم شهادتت شوری در جهان انداخت که ملت ایران به عشق انتقام دوباره عزم نبرد کرده‌اند. ملتی که با تنفر از دشمن به خیابان‌ها آمدند تا ثابت کنند که همیشه پشتیبان ولایت هستند.

شهادتت تنها پاداش برای تلاش‌های بی‌مانند شما در مجاهدت فی سبیل الله بود.

سردار شهیدم روحت شاد و راهت پر رهرو باشد

ان‌شاءالله»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار