مجتبی زینی‌وند: اولیا فقط شهریه ثابت پرداخت کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نامی‌ها در مدارس غیردولتی پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی زینی‌وند: اولیا فقط شهریه ثابت پرداخت کنند

به گزارش برنا، مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی، درباره پرداخت شهریه مدارس غیردولتی گفت: «کم‌وکیف پرداخت شهریه مدارس غیردولتی در قالب الگو به مدارس ابلاغ شده است. در شرایط کنونی خانواده‌ها باید شهریه ثابت پرداخت کنند.»

وی افزود: «شهریه فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی قرار بوده بعد از آغاز سال تحصیلی و برنامه‌های آموزشی خارج از برنامه درسی اخذ شود، یعنی از ساعت 7:30 تا 14:30 زمان برگزاری کلاس‌ها مبلغی تحت عنوان شهریه مصوب بر اساس شورای عالی آموزش و پرورش اخذ می‌شود.»

زینی‌وند تاکید کرد: «هرگونه اخذ شهریه بر اساس برنامه‌های فوق برنامه آموزشی و برنامه‌های غیردرسی بعد از شروع سال تحصیلی با مشورت انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه انجام می‌شود.»

رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی افزود: «تاکنون هیچ‌گونه هزینه تحت عنوان برنامه‌های فوق برنامه در این الگو در نظر گرفته نشده است.»

زینی‌وند گفت: «در طول هفته آینده دستورالعمل بازگشایی مدارس ابلاغ می‌شود و در مرحله ویرایش قرار دارد. امید است برگزاری کلاس‌ها را به شکل یک روز در میان داشته باشیم تا در روزهای کرونایی حضور دانش‌آموزان را شاهد باشیم.»

وی ادامه داد: «در مناطق سفید که امکان برگزاری کلاس‌ها وجود دارد می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم را انجام داد. در مدارس غیردولتی به سهولت می‌توان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد.»

زینی‌وند تاکید کرد: «در اغلب مدارس نیز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وسایل برای ضدعفونی کلاس‌ها، مه‌پاش و... خریداری شده است. مدارس غیردولتی به‌ویژه مدارسی که از نظر مساحت امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد می‌توانند کلاس‌ها را برگزار کنند.»

وی درباره روند استقبال خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس غیردولتی در مقایسه با سال‌های قبل گفت: «تاکنون گزارش منفی از میزان استقبال دانش‌آموزان از ثبت‌نام در مدارس غیردولتی گزارش نشده است. هم‌اکنون در مدارس غیردولتی ثبت‌نام انجام می‌شود. همچنین نگرانی در این راستا وجود ندارد.»

رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی نگرانی اصلی مدارس غیردولتی را اجاره بهای گران این اماکن دانست و افزود: «مدارس موظف هستند تا بیمه و حقوق معلمان را در یک چارچوب مشخص رعایت کند تا حقی از معلمان ضایع نشود.»

زینی‌وند تاکید کرد: «در مدارس غیردولتی اجاره بالا یکی از آسیب‌ها و دغدغه جدی مدارس غیردولتی محسوب می‌شود. به دنبال این هستیم با استفاده از کمک‌های دولتی پیگیری‌های لازم انجام شود. تاکنون دولت در این زمینه اقدامات مناسب انجام داده و سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت ویژه برای کمک به مدارس غیر دولتی که برای پرداخت اجاره بها و رهن ملک مشکل دارند، انجام داده است.»

رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی گفت: «بحث توانمندسازی نیروی انسانی مطرح است، تمامی معلمان در مدارس غیردولتی دو سال باید دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند. دوره‌های ضمن خدمت به شکل آنلاین برگزار می‌شود. معلمان باید در کلاس‌های حضوری حاضر شده و در نهایت کارت صلاحیت برای تمامی معلمان در مدارس غیردولتی صادر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار