مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

نیروسازی و جریان‌سازی انقلابی، دو اصل مهم در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به هدف‌ها و سیاست‌های این انجمن گفت: دو رسالت اصلی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، یکی بحث نیرو سازی برای انقلاب اسلامی و دیگری جریان سازی در مدارس و سطح شهر در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نیروسازی و جریان‌سازی انقلابی، دو اصل مهم در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است

محمد دستورانی، در جلسه تودیع و معارفه مسئول جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان سمنان با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، هدف از ایجاد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را حراست از دستاوردهای انقلاب، تحقق ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی، جهت بخشیدن به فعالیت‌های علمی و صنعتی دانش آموزان مسلمان و متعهد خواند، و اظهار کرد: این انجمن درسال ۱۳۵۸ به فرمان و با حمایت‌های حضرت امام خمینی(ره) تأسیس و در سالیان متمادی در زمینه تربیت نیروهای دانش آموزی و حضور آن‌ها در صحنه‌های انقلاب اقدام کرده است.

وی با عنوان این مطلب که عالی ترین رکن نظارتی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است، افزود: این اتحادیه تنها تشکّل دانش آموزی است که مقام معظم رهبری در آن نماینده دارد و عمرش به قدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه عالی ترین رکن تشکیلاتی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کنگره دانش آموزی و در حوزه سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم سازی و تصمیم گیری نیز عالی ترین رکن در این تشکل، شورای مرکزی است، خاطرنشان کرد: هر دو سال یکبار، نماینده دانش آموزان از سراسر کشور در این کنگره حضور پیدا کرده و عملکرد اتحادیه را مورد ارزیابی قرار داده و اعضای شورای مرکزی جدید را نیز انتخاب می کنند؛ بنابراین یک تشکل برآمده از بطن و متن دانش آموز و ماهیت آن هم توسط جوانان انقلابی و ولایت مدار و عمدتا از اعضای نخبه و موثر این اتحادیه است.

دستورانی، اولین، مهمترین و شاخص ترین ساحت سند تحول بنیادین را ساحت تربیتی و اعتقادی دانست و گفت: اگر ساحت تربیتی را به مثابه یک چتر در نظر بگیریم، بقیه ساحت ها در ذیل این چتر معنا پیدا کرده و محقق می شوند. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نیز در چهار ساحت از 6 ساحت تربیتی سند تحول بنیادین که نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، به خوبی ورود کرده است.

وی اخلاق و معنویت را به عنوان دو شاخصه اصلی انجمن های اسلامی دانش آموزی دانست و افزود: توجه به معنویت در تعالیم دینی ما و همچنین در سند تحول بنیادین به عنوان یک اصل شناخته می شود که خوشبختانه توجه بسیار خوبی در اتحادیه انجمن های اسلامی به این مهم صورت می پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که اساسنامه اتحادیه را مورد مطالعه قرار می دهیم، دقیقا ماموریت ها، کارکردها و رسالتش ناظر بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، تحقق ارزش های دینی و آرمان های انقلابی است.

دستورانی، سند تحول بنیادین را یک منظومه فکری و میثاق نامه مشترک بین نظام آموزشی و تشکل‌های دانش‌آموزی برشمرد و عنوان کرد: سیستم آموزشی، دارای محدودیت‌ها و خلاهایی است که فعالیت‌ تشکل‌های دانش‌آموزی در رفع این محدودیت‌ها بسیار موثر است.

وی اظهارکرد: تشکل‌های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی می توانند حلقه مفقوده ما در نظام تعلیم و تربیت باشند و در نظام آموزشی چون به صورت رسمی آموزشی نیستند، می توانند به راحتی بسیاری از خلاهای تربیتی موجود را رفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، در پایان این جلسه با تقدیر از فعالیت های خوب انجام شده در اتحادیه انجمن های اسلامی استان در دوره گذشته توسط سیدمحمدمهدی سیادتی مسئول پیشین اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان، گفت: امیدواریم در دوره جدید و در دوران مسئولیت محمدرضا عرب‌پور مسئول جدید اتحادیه نیز مسیر خوبی که ریل گذاری شده است، ادامه یابد و با خلاقیت و انرژی، فعالیت های درخشانی رقم بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار