در گفت‌وگو با پانا

میلاد وزیری: گفتند بین دریافت پاداش یا تجهیزات یکی را انتخاب کن؛ هر لحظه امکان دارد کمانم بشکند

تهران (پانا) - کماندار المپیکی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران از بلاتکلیفی ملی‌پوشان این رشته با تعطیل شدن مسابقات و عدم برگزاری اردوها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
میلاد وزیری: گفتند بین دریافت پاداش یا تجهیزات یکی را انتخاب کن؛ هر لحظه امکان دارد کمانم بشکند

میلاد وزیری در گفت‌وگو با پانا درباره روند تمرینی ملی‌پوشان پس از تعویق یک‌ساله المپیک 2020 توکیو گفت: « تمرینات خودمان را داریم، هر چند المپیک یک سال عقب افتاده اما ما مجبور هستیم به صورت انفرادی تمرین کنیم تا آماده بمانیم. الآن اردویی برگزار نمی‌شود که زیر نظر مستقیم فدراسیون باشیم، ولی برنامه‌های تمرینی‌مان به صورت مجازی از طریق واتس‌آپ توسط مربی تیم ملی ارائه می‌شود و بچه‌ها به صورت شخصی تمرینات را انجام می‌دهند. »

قهرمان تیراندازی با کمان آسیا افزود: « من و خیلی از ورزشکار‌های دیگر بلاتکلیف هستیم چون هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی قرار است بیافتد و اصلاً مشخص نیست المپیک سال آینده برگزار شود. هر چند این بلاتکلیفی برنامه‌ها و انگیزه‌ها را به هم می‌ریزد ولی ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با کمترین امکانات بهترین نتیجه‌ای را که می‌توان گرفت، داشته باشیم. »

در ادامه درباره برگزاری کارگاه‌های آنلاین گفت: « مربی تیم ملی برنامه‌ها را در گروه اعلام می‌کند، هر روز بچه‌ها از تمریناتشان گزارش می‌دهند و یک ارزیابی کلی توسط مربی انجام می‌شود، اگر کسی آسیب ببیند و یا مشکلی داشته باشد نیز تمرینات دیگری برایش در نظر گرفته می‌شود. تمرینات فعلاً فقط در همین اندازه است. »

کماندار المپیکی ایران درباره برنامه‌های اردویی برای ماه‌های آینده گفت: « تا جایی که می‌دانم وزارت ورزش هنوز مجوز برگزاری اردو را به فدراسیون‌ها نداده و تنها مجوز تمرینات فردی را داده‌اند، طبق خبری هم که چند روز پیش خواندم آقای علی‌نژاد گفته‌اند؛ فدراسیون‌ها اصراری برای برگزاری اردو نداشته باشند. بنابراین، در چنین شرایطی چاره دیگری نیست و کار دیگری هم نمی‌شود انجام داد. فقط باید هماهنگ می‌شد که بچه‌ها بتوانند در استان‌های خودشان در زمین‌هایی که در باشگاه‌های خودشان هست استفاده کنند که این اتفاق هم افتاده است. »

وزیری در ادامه درباره تفاوت‌های وضعیت تمرینی کمانداران ایران با سایر رقیب‌ها در دیگر کشورها گفت: « من با چند ورزشکار در اروپا و آمریکا در ارتباط هستم و از طریق فضای مجازی تمریناتشان را می‌بینیم. در محیط زندگی‌شان که یک حالت روستایی دارد و باغ دارند، فضا برای تمرین آنها کافی است. ما در مسافت ۷۰ متر تمرین می‌کنیم و در آپارتمان بیش از این امکانی وجود ندارد. طبیعتاً شرایط ما با آنها خیلی فاصله دارد. کشورهای قدرتمندی مثل کره جنوبی اردوهایش در حال برگزاری است، باشگاه‌هایشان فعال است و هیچ فرقی با قبل از کرونا ندارند. در آمریکا کارخانه‌های بزرگی که در زمینه ورزش فعالیت دارند زمین‌ تمرین‌های بزرگشان را در اختیار ورزشکاران گذاشته‌اند. »

وی درباره مسابقات تعیین شده در جدول فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان پیش از آغاز المپیک 2020 توکیو گفت: « تنها برنامه‌ای که فدراسیون جهانی اعلام کرده، مسابقات جهانی پاریس است البته ابتدا قرار بود برلین میزبان باشد اما چند وقت بعد پاریس را معرفی کردند.این مسابقات خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد که البته مشروط به بهبودی وضعیت کروناست. فعلاً برنامه دیگری غیر از این اعلام نشده است. »

قهرمان تیراندازی با کمان ایران درباره وضعیت مالی ملی‌پوشان ایران گفت: « بزرگ‌ترین مشکل ما تجهیزات است و می‌دانید که هزینه‌هایش واقعاً سنگین است. در کمیته ملی المپیک آقای صالحی امیری مبلغی را به فدراسیون تزریق کردند که بخشی از این تجهیزات تأمین شود. قطعاً با آن مبلغ تمام تجهیزات فراهم نمی‌شود، چون حداقل هزینه یک کمان حرفه‌ای ۵ تا ۶ هزار دلار است و نمی‌توان برای همه بچه‌ها آن را تهیه کرد. »

کماندار المپیکی ایران ادامه داد: « فدراسیون مبلغی به عنوان پاداش به من پرداخت کرد ولی به دلیل مشکلات مالی که فدراسیون دارد گفتند این پاداش می‌تواند برای خرید تجهیزات هم مورد استفاده قرار بگیرد، اما از آنجا که حقوقی از جایی دریافت نمی‌کنم و بیمه نیستم ترجیح دادم به عنوان پاداش آن را بگیرم تا هزینه‌های روزمره زندگی کنند را از این طریق فراهم کنم. ضمن اینکه هنوز مشکل تجهیزات پابرجا است و تجهیزاتی که با آن کار می‌کنم برای ۱۰ سال پیش است، مستهلک شده است و امکان شکستنش وجود دارد. البته آقای صالح امیری در همان جلسه گفته‌اند تجهیزات باید از همان مبلغ تزریق شده به فدراسیون تأمین شود که امیدوارم همین اتفاق بیفتد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار