مدیرکل بهزیستی زنجان:

ایجاد صندوق‌های خرد محلی برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی

زنجان (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دو صندوق خرد محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها تشکیل شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد جامعه هدف ارتقا پیدا کند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد صندوق‌های خرد محلی برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی

به گزراش روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان محمد محمدی از ارائه خدمات و تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه توانمندسازی مددجویان با کمک دستگاه‌های مرتبط است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به بهره‌گیری بهزیستی از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی بیان کرد: در این راستا از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید بهره گرفته شده و طبق تفاهم‌نامه بر اساس آن خدمات مربوط به مددجویان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا دو صندوق خرد محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها تشکیل شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد جامعه هدف ارتقا پیدا کند.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی، مشاوره کارآفرینی و ظرفیت سازی در راستای اجرای طرح مالی خرد از دیگر اهداف تفاهم‌نامه است، اظهار کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تسهیل‌گران از عوامل اجرایی بهزیستی در روستا و از خود مردم هستند و این افراد خدمات بهزیستی را به دست معلولین ساکن در مناطق روستایی می‌رسانند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از کارهایی که می‌توان برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان انجام داد، عضویت آنها و پرداخت سهم آورده اولیه به آنها از سوی سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: در تسهیلات مالی خرد، بهزیستی به ازای هر فرد مبلغ یک میلیون تومان به عنوان سهم آورده سرمایه‌گذاری می‌کند، از این رو این افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات، مشاغلی را در روستای خودشان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه افرادی به عنوان مجری از سوی بهزیستی استان معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این افراد آگاه‌سازی افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان از مزایای عضویت در صندوق‌های خرد محلی، یافتن افراد مناسب برای عضویت در صندوق‌های خرد محلی، کمک به آنان برای تشکیل گروه و صندوق آموزش و ظرفیت‌سازی اعضا و.. را بر عهده دارند.

محمدی با اشاره به اینکه مجریان علاوه بر جلب مشارکت روستاییان در اجرای برنامه‌های مصوب با تاکید بر فعالیت‌های مولد و درآمدزا و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای آموزش تسهیل‌گران با بهزیستی و صندوق، نسبت به معرفی صندوق‌های خرد محلی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات، جلب مشارکت نهادهای جامعه محلی از قبیل شوراهای توانبخشی مبتنی بر جامعه، خیرین، معتمدین محلی و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مربوطه به منظور حمایت از صندوق های خرد و... اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار