برگزاری همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به شیوه ویدئو کنفرانس در اردبیل

اردبیل (پانا) - در راستای توسعه نهضت فرهنگی پیشگیری و اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر ، همایش اجتماعی مبارزه با مواد مخدر به شیوه ویدئو کنفرانس با مشارکت معاونین و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی انجام گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به شیوه ویدئو کنفرانس در اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل، در این همایش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ضمن تاکید بر مبارزه جهادی با مواد مخدر به تبیین اهم برنامه های آموزش و پرورش در این حوزه پرداخت.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، توانمندسازی روانی و اجتماعی همزمان دانش آموزان، والدین و دانش آموزان، پیشگیری رشد مداراز آسیب های اجتماعی، جشنواره نوجوان سالم، تقویت بنیان خانواده، فوریتهای روانی اجتماعی در مدارس، تهیه و توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی و برنامه همکاری خانه و مدرسه را از جمله فعالیتهای آموزش و پرورش بیان و از پوشش بیش از 120 هزار نفر در این برنامه ها خبر داد.

او ایمن سازی محیط اطراف مدارس از عوامل مخاطره آمیز را از جمله برنامه های آموزش و پرورش دانست که با همکاری شرکای اجتماعی به‌ویژه نیروی انتظامی بصورت مستمر در حال پیگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در ادامه همایش با بیان اینکه همکاری های قابل تحسین و اثربخش در حوزه پیشگیری فرهنگی بین آموزش و پرورش و دبیرخانه شورا در جریان است افزود: سیستم هوشمند مواد مخدر نیازمند مقابله چند وجهی و جهادی بوده و در این مسیر نیازمند همکاری نزدیک مستمر و رو به رشد آموزش و پرورش، معلمان، دانش آموزان و والدین هستیم.

بهنام بهشتی استفاده از پیام های کوتاه و آگاهی بخش را در توسعه مفاهیم پیشگیرانه مثبت ارزیابی و از مدیران و معلمان خواست با استفاده از ظرفیت شبکه شاد به توسعه این مفاهیم کمک کنند.

او ضمن اشاره به برخی ریشه ها و علل و عوامل مخاطره آمیز در شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، تبلیغات کاذب، تنوع تاثیری و شکلی مواد، باورهای غلط، سود آوری، تهاجم فرهنگی و قرارگیری کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر را ازجمله این علل و عوامل بیان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان استراتژی کاهش تقاضا را از مهمترین اقدام در جهت مبارزه با مواد مخدر بیان و از دستگاه تعلیم و تربیت برای تحقق این مهم، تقاضای همکاری و تلاش مضاعف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار