رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

رقابت بیش از 5 هزار دانش آموز استان در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی

سنندج(پانا)- رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان از رقابت 5 هزار و 631 دانش آموز پایه نهم در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 5 هزار دانش آموز استان در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب رستمی با بیان این خبر گفت: در این آزمون که روز جمعه 20 تیرماه راس ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ دو هزار و 660 دانش آموز دختر و دو هزار و 971 دانش آموز پسر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رستمی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان امسال در 51 حوزه آزمونی در کلیه شهرستان ها و مناطق تابعه استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نگرانی خانواده ها از این موضوع، گفت: جهت حفظ سلامت عوامل اجرایی و داوطلبین شرکت کننده در آزمون، تا جایی که امکان پذیر باشد حوزه ها با آمار پایین و با رعایت فاصله 1/8 تا 2 متر صندلی ها چیده شده است و همه عوامل اجرایی و دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

رئیس اداره سنجش استان همچنین به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان عزیز می توانند از تاریخ 15 لغایت 19 تیرماه 99 با مراجعه به سایت آزمون به نشانی http://10.249.7.204 نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط آموزش و اتمام کتاب های درسی جهت رعایت عدالت آموزشی و براساس مصوبه کارگروه استانی، سوالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی 1399-1400 از محتوای 80 درصد کتب درسی پایه نهم طراحی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: باتوجه به بسیج تمامی امکانات آموزش و پرورش جهت تجهیز حوزه های اجرا به امکانات لازم از جمله وسایل سرمایشی و مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده و همچنین ضدعفونی کردن محیط فیزیکی حوزه ها، به دانش آموزان عزیز توصیه می کنیم با حفظ آرامش خاطر در حوزه های آزمونی حاضر و ان شاء الله شاهد برگزاری آزمونی سالم در محیط بهداشتی و مناسب خواهیم بود.

رستمی همچنین از دانش آموزان شرکت کننده در آزمون خواست بعد از آزمون ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از تجمع در محل خارج از حوزه ها خودداری کنند.

وی در پایان گفت: نتایج آزمون نمونه دولتی در سریع ترین زمان ممکن بعد از برگزاری آزمون و با اعلام معاونت محترم آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار