تعهّد، تدیّن، علم و آگاهی ریشه های مستحکم درخت قلم

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد سوگند خداوند به «قلم» و «نوشته»، قلم را قداست و نوشتن را حرمت بخشیده است. درخت قلم، اگر ریشه در "تعهّد" ، "تدیّن" ، "علم" و "آگاهی" داشته باشد، میوه‏ایش شیرین و ماندگار است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تعهّد، تدیّن، علم و آگاهی ریشه های مستحکم درخت قلم

محمد علی واقعی صبح امروز با صدور پیامی روز قلم را به قلم بدستان و صاحبان اندیشه های ناب که در راه اعتلای این نظام مقدس و فرایند تعلیم و تربیت قلم فرسایی می کنند، تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

به نام خداوند لوح و قلم

قلم شما اگر ارشادی باشد، ملت را به راه راست هدایت می کند و می تواند مردم را ازانحرافات نجات دهد.

امام خمینی (ره)

به‌راستی چه زیبا فرمود خداوند لوح و قلم که « ن و القلم و مایسطرون» تا نشان دهد آنکس که به دستش قلم می گیرد باری از تعهد الهی و انسانی را به دوش دارد.

سوگند خداوند به «قلم» و «نوشته»، قلم را قداست و نوشتن را حرمت بخشیده است و در این مسیر مقدس چه دست‏هایی قلم شده تا قلم در دست پاکان قرار گیرد و چه بسیار نویسندگان شجاعی که قلمشان ریشه در تعهّد ، تدیّن ، علم و آگاهی داشته و شهید «شهید قلم» شده‏ اند و برای همیشه میوه‏ شیرین و ماندگار آثارشان در کتاب اذان آزادگان و آزاد مردان نقش بسته است.

بی شک ارزش هر قلم، به «پیام» آن است و عظمت نوشته، به محتوایش. قلم‏های آگاهی بخش، آزاده و شهید پرور؛ عشق ‏های برتر را بذرافشانی می‏کنند و شور، آزادگی و شهادت‏ طلبی را در رواق دل‏ها می‏ تابانند و شهیدان را در معراج شهادت، از «خاک» تا «خدا» پیش می‏‌برند.

نویسنده متعهّد و آگاه، حماسه ساز میدان نبرد اندیشه هاست و برای پیروزی، نیازمند «مهارت»، «دقت»، «هدف‏ گیری»، «لحظه ‏شناسی» و «سرعت عمل» است.

اهل قلم و اصحاب رسانه صاحب اندیشه هستند و جایگاه آنان بسیار والا است چرا که پروردگار علیم به قلم قسم خورده است.

به فرموده مقام معظم رهبری اهالی مطبوعات، جزو جدّی‏ ترین قشرهای جامعه هستند و حضورشان در میان اقشار برگزیده جامعه، به عنوان اصحاب قلم و کسانی که می ‏نویسند و مردم نوشته آنها را می‏‌خوانند، حضوری مؤثّر، نافذ و برجسته است.

چهاردهم تیرماه، روز قلم، فرصت مناسبی است تا از پاکبازی های اصحاب متعهد و فرهیخته قلم تقدیر کنیم و قدردان همه نویسندگان، شعراء ، روزنامه نگاران، مولفین، ناشرین، فیلمنامه و نمایشنامه نویسان و به‌ویژه فعالان متعهد و محترم فضای مجازی و افسران نیکنام و گمنام جنگ نرم باشیم و متعهدانه امانتداری کنیم وجود مقدس قلم را، وجود مقدس کلمه را و هرآنچه بر دایره این مواهب الهی می گردند.

اینجانب به نمایندگی از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان این مناسبت را به تمامی دست اندرکاران این حوزه تبریک گفته و آرزو می کنم قلم هایتان در راستای رسالت الهی و انسانی و ایجاد شور، نشاط و امید به ایرانی آباد و پیشرفته در پناه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که میراث بزرگان و شهدای این آب و خاک است؛ همواره نویسا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار