معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان :

بستری ۴ گیلانی مبتلا به تب کریمه کنگو

این بیماری برای دام ها کشندگی ندارد

رشت (پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست تا در مواجهه با دام از جمله گوسفند و بز مراقبت بیشتری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۴ گیلانی مبتلا به تب کریمه کنگو

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، آبتین حیدرزاده امروز با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در گیلان، گفت: با وجود هشدارهای یک ماه پیش، شیوع این بیماری در بین دامداران، دام‌پروران و روستائیانی که در تماس مستقیم با دام از جمله گوسفند و بز هستند، در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار تن از گیلانیان به دلیل ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: گیلانیان باید مراقبت بیشتری نسبت به شیوه‌های انتقال این بیماری داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار مبتلایان به این بیماری در امسال نسبت به سال گذشته کمتر است، گفت: علاوه بر فصل تابستان، در ماه‌های ابتدایی پاییز نیز شرایط ابتلا به این بیماری وجود دارد و بسیار می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

حیدرزاده، بر لزوم مراقبت و توجه جدی روستائیان نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تاکید کرد و افزود: مردم باید از تردد غیرضروری و حضور نابجا در محل استقرار دام زنده به جدیت بپرهیزند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو در دام‌ها علائم خاصی ندارد، بیان کرد: تب کریمه کنگو هرچند در دام‌ها کشندگی ایجاد نمی‌کند، اما برای انسان می‌تواند کشندگی ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از استفاده گوشت انواع دام به صورت غیر کشتارگاهی، بیان کرد: ممکن است برخی از گردشگران، مسافران و یا حتی گیلانی‌ها با خرید مستقیم با نیت نذر، بخشش و یا به دلایلی همچون استفاده از گوشت گرم به صورت مستقیم، دامی را خریداری و ذبح کنند که توصیه ما به آنها خودداری از این نوع مصرف گوشت دام به جهت جلوگیری از ابتلای به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار