دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه بچه‌های ایران‌زمین راه سردار را پیشه گرفتند

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه بچه‌های ایران‌زمین راه سردار را پیشه گرفتند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم نوروند، دانش‌آموز دوره متوسطه از استان آذربایجان شرقی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«حاج قاسم! شهادتت مبارک عزیز دل...

بااینکه چندهفته‌ای از آسمانی شدنت می‌گذرد ولی من هنوز هم نمی‌توانم نبودنتان را باور کنم. خوشا به حال خدا عجب بنده‌ای آفریده بود که شد افتخارآفرین برای کشورش و برقرارکننده آرامش برای تمام جهان ...

سردار من، تو همان کسی هستی که نامت لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و همین غیرت و مردانگی‌ات باعث شد تا تو را مظلومانه در فرسنگ‌ها دور از وطن در غربت پرپر کنند.

ولی آن‌ها با خیال باطل خود نمی‌دانستند سردار سلیمانی هرگز نمی‌میرد، چون همه بچه‌های ایران‌زمین راه او را پیشه گرفتند و به کوری چشم دشمنان خون سردار پایمال نخواهد شد.

سردار مهربان، ما تابه‌حال فکر می‌کردیم که تو فتح‌الفتوح کردی ولی تشییع پیکرت و مراسم‌های بزرگ داشتی که در سرتاسر جهان برای وجود مبارک و پربرکتت گرفته شد، به ما فهماند که تو فاتح قلب‌ها نیز بودی و ...

امیر و سپهبد مظلوم ایران، بااینکه برای ما مردم رفتنت خیلی سخت و ناگوار است ولی شهادت غرورآفرینت برگ زرینی بود بر اندیشه‌های ناب و بی‌کرانت.

سردار آسوده بخواب که خسته جنگی و دل‌تنگ برای مردم، ولی این را بدان ما بچه‌های این مرزوبوم دست‌پرورده‌ی تو هستیم و تا وقتی کار ناتمام تو را که ریشه‌کن کردن دشمنان بود به پایان نرسانیم، دست‌بردار نخواهیم بود.

رفته سردار نفس تازه کند برگردد

چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است

حاج قاسم سرباز وطن در محضر خدا برای ما دعا کن که به دعایت سخت محتاجیم و ...»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار