بهیود کیفیت و ایجاد خلاقیت از ابزارهای جذب دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت است

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد یکی از ابزاری های مهم در جذب دانش آموزان ارتقا کیفیت و ایجاد خلاقیت در اجرای برنامه های اوقات فراغت است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بهیود کیفیت و ایجاد خلاقیت از ابزارهای جذب دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری در جلسه ستاد اوقات فراغت استان با اشاره به اینکه در ارتباط بین دانش آموزان، اولیا و مدرسه به‌علت شیوع بیماری کرونا، وقفه چندماه اتفاق افتاد که موجب شد دانش آموزان از برنامه های تربیتی مدارس به‌دور باشند، اظهار کرد: اوقات فراغت ظرفیتی است برای پر کردن این خلاء، بنابراین جذب حداکثری دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

او با عنوان اینکه پایه و اساس برنامه های اوقات فراغت فضای مجازی و شبکه دانش آموزی شاد است، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند در موارد اجتناب ناپذیر با رعایت پروتکل های بهداشتی در این برنامه ها حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به استفاده از ظرفیت های بالقوه تشکل های فعال دانش آموزی در جذب دانش آموزان و دیگر اعضای خود در برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش محوریت مدارس و واحد های پرورشی و ورزشی در فعالیت های اوقات فراغت یادآوری کرد و گفت: مشارکت نیروهای تربیتی و مربیانی که در این واحدها فعالیت دارند بدون شک در جذب دانش آموزان و اجرای برنامه های اوقات فراغت کارساز خواهد بود.

او با یادآوری فعالیت های آموزشی و تربیتی معلمان در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد: بایستی به اوقات فراغت فراتر از برنامه های اداری و تشکیلاتی نگاه کنیم چرا که این مورد یک موضوع اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، تعامل با نهادهای اجتماعی و فرهنگی مرتبط با موضوع اوقات فراغت را سازنده عنوان کرد و گفت: بایستی برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان، فضای تعاملی خوبی را بادیگر نهادها ایجاد کنیم، چرا که تربیت دانش آموزان در ساحت های مختلف منوط به مشارکت های عمومی است.

ناصری به تقویت برنامه های قرآنی، نماز و عترت تاکید کرد و بیان کرد: از نظر روانی برنامه های مذهبی در این ایام که محدودیت های زیادی برای دانش آموزان و اولیا ایجاد شده است، حکم مسکن دارد و می تواند مایه آرامش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار