رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

دانش آموزان پایه نهم می توانند روند هدایت تحصیلی خود را در شبکه شاد دنبال کنند

کرمان(پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد دانش آموزان پایه نهم می توانند روند هدایت تحصیلی خود را در شبکه شاد دنبال کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان پایه نهم می توانند روند هدایت تحصیلی خود را در شبکه شاد دنبال کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، سید منصور مرتضوی با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است که بر اساس آن دانش آموزان می توانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت و افزایش تمایل افراد به تحصیل در سطوح مختلف و تراکم و تنوع واحدهای درسی و ضرورت انتخاب مناسب مشاغل و حرفه‌ها و عوامل بسیار زیاد بحث هدایت تحصیلی پایه نهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرتضوی با بیان اینکه تنوع و گسترش روز افزون رشته های تحصیلی و شغلی، ضرورت راهنمایی و مشاوره شغلی و تحصیلی را بیش از پیش ایجاب کرده است بیان کرد: این نیاز در دوره متوسطه اول که اساس آن بر پایه هدایت تحصیلی و شغلی قرار گرفته، بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است زیرا دانش آموزان با ورود به دوره متوسطه دوم و انتخاب رشته تحصیلی تا حدودی مسیر آینده تحصیلی و شغلی خود را روشن کرده و تغییر در این مسیر اگر چه غیر ممکن نیست، اما بسیار مشکل خواهد بود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در راستای تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی، تمامی مدارس استان به سامانه جامع هدایت تحصیلی دسترسی دارند که 6 نمون برگ برای آن تعریف شده و برگ نهایی یعنی برگه شماره 5 را در اختیار والدین و دانش آموزان قرار می دهد.

سید منصور مرتضوی افزود: برای هدایت تحصیلی در مجموع 100 امتیاز در نظر گرفته شده که 35 نمره آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش آموزان در سه پایه 9-8-7 است و 65 نمره آن مربوط به نظرات دانش آموزان، اولیاء، معلمان، مشاور و مدیرمدرسه است.

وی گفت: اگر به طور متوسط هر پایه 12 درس داشته باشد در سه پایه تحصیلی ذکر شده حدود 36 معلم در مورد انتخاب رشته دانش آموزان نظر می دهند و 12 اولویت در رشته ها و شاخه های مختلف به دانش آموزان معرفی می شود.

تصریح کرد: تمامی دروس سه پایه متوسطه اول بجز آمادگی دفاعی ملاک تصمیم گیری در هدایت تحصیلی است و نمرات نیم سال اول ضریب یک و نمرات نیم سال دوم ضریب دو دارد.

وی تاکید کرد: به والدین توصیه می شود در زمینه آینده تحصیلی و شغلی فرزندان خود از تصمیم های احساسی و دوری از واقعیات پرهیز کنند و با آگاهی کافی و از روی علایق و سلایق دانش آموز اقدام به انتخاب رشته کنند.

سید منصور مرتضوی افزود: لازم است در این مسیر از مشاوره مشاوران مدارس استفاده کنند و از مراجعه به افراد غیرمتخصص و متفرقه در این زمینه بپرهیزند.

وی بیان کرد: علاوه بر مشاوران مدارس در هسته ها و مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش در سراسر استان نیروی متخصص در زمینه مشاوره مشغول فعالیت هستند که این تعداد از مشاوران گنجینه خوبی برای هدایت تحصیلی هستند که والدین می توانند با مراجعه به این مشاوران آنها را امین خود بدانند و امر هدایت تحصیلی را بر اساس واقعیت های موجود و خارج از احساس انجام دهند تا سرنوشت و فرصت دانش آموزان ما در آینده به هدر نرود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اعلام کرد: دانش آموزان می توانند از سه درگاه الکترونیکی سامانه همگام، سایت هدایت تحصیلی به نشانی اینترنتی http://ht.medu.ir و شبکه شاد روند هدایت خود را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار