آغاز فعالیت 14 پایگاه سنجش در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان استان در 14 پایگاه سنجش از امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت 14 پایگاه سنجش در خراسان جنوبی

محمد علی واقعی صبح امروز در آیین افتتاح طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی پویای بیرجند، برگزار شد؛ عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از 12 هزار و 500 نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 120 نفر از مجرب ترین فرهنگیان استان در این پایگاه ها سنجش شوند.

او، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال را از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، برشمرد و ابراز کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح از ۱4 تیر ماه تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: ارزیابی های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام می شد و در صورت مشکوک بودن، نوآموز؛ جهت ارزیابی تخصصی ارجاع می شود.

او، بر لزوم رعایت تمام موارد بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان تأکید کرد و ادامه داد: هر پایگاه با توجه به جمعیت نوآموز، نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور اجرای برنامه مدون نظافت و ضد عفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و سایر نکات بهداشتی است.

واقعی با اشاره به ضرورت تکمیل و به روز رسانی نرم افزار سلامت در بازه زمانی هر سه روز یک بار توسط عوامل اجرایی پایگاه ها در سامانه سلامت؛ اضافه کرد: مدیر هر پایگاه باید فرآیندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش آموزان و کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی از افراد سالم مشخص کند.

او، با بیان این که غربالگری و بیماریابی در پایگاه های سنجش ضروری است، خاطرنشان کرد: در این میان خود اظهاری والدین در مورد این بیماری نکته مهمی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: سطوحی که توسط افراد لمس می‌شوند، باید به طور مرتب و در فواضل زمانی کوتاه و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ضد عفونی شوند و تهویه مناسب در کلیه نقاط پایگاه های سنجش برقرار باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ضدعفونی آبخوری، دستشویی‌ها و توالت‌ها حداقل دو بار در بازه زمانی یک ساعت یاد آور شد: پایگاه ها باید دارای آب آشامیدنی سالم، وسایل بهداشتی، صابون مایع و محلول‌های مناسب ضد عفونی کننده و امکانات مدیریت زباله باشند و دستورالعمل‌های بهداشت محیط و گندزدایی را رعایت کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر استفاده آزماینده ها و کارکنان از ماسک و دستکش در مدت زمان حضور در پایگاه تأکید کرد و یادآور شد: ترجیحا از بزرگترین فضاهای موجود برای حضور نوآموزان و والدینشان استفاده شده و همه پایگاه‌ها باید فضایی را برای اتاق انتظار در نظر گرفته و چیدمان این فضا به نحوی باشد که فاصله اجتماعی رعایت شده و فضای تهویه مناسب داشته باشد.

واقعی تشریح کرد: آزماینده موظف است هر بار هنگام ورود و خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل ۷۰ درصد دست‌های نو آموز را ضد عفونی کرده و توصیه‌های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا بر اساس آخرین پروتکل ستاد ملی کرونا از قبیل ممنوعیت تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی کردن را رعایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار