دور زدن محدودیت‌های کرونایی توسط زوج‌های گنبدی‌

گلستان(پانا)- روند صعودی شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت برخی شهرستان‌های گلستان از جمله گنبدکاووس و اعمال محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت برگزاری تجمعات، مانع برگزاری مراسم‌های عروسی نشده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دور زدن محدودیت‌های کرونایی توسط زوج‌های گنبدی‌

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس از دو هفته قبل اقدام به تصویب و تشدید محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در فضاهای عمومی و خصوصی گرفت. فرماندار گنبدکاووس روز شنبه با تایید این موضوع گفت: مشاهده شده که تعدادی از زوج‌های گنبدی به قصد دور زدن محدودیت‌ها، مراسم خود را در شهرهای اطراف برگزار می‌کنند که در صورت ادامه این روند، احتمال قرمز شدن وضعیت شهرهای همجوار دور از انتظار نیست.

عبدالقدیر کریمی افزود: دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس در جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستان، آمادگی دستگاه قضایی را برای برخورد با متخلفان اعلام کرد.

کریمی همچنین گفت: ‌با تشدید محدودیت‌ها و ورود دادستانی و اعلام جرم کردن برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در گنبدکاووس، برگزاری این مراسم‌ها تا ۸۰ درصد متوقف شد.

وی افزود: اولویت اصلی تمام دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس توجه و عمل به مصوبات و محدودیت‌های اعلام شده ستاد مقابله با کرونا است.

در همین زمینه، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز گفت: بیشترین موارد بستری کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان مربوط به افراد شرکت کننده در مراسم عروسی و عزاداری و یا ارتباط با افراد حاضر در این مراسم‌ها است.

فرهاد بدیعی افزود: با اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مردم گنبدکاووس نسبت به چند هفته قبل بهتر شده، اما مطلوب نیست و هم اکنون ظرفیت پیش بینی شده بیمارستان‌های گنبدکاووس برای بیماران کرونایی تکمیل است.

همچنین استاندار گلستان نیز چند روز پیش یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های شرق استان را رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت در مجالس و عزا و عروسی عنوان کرده و گفته بود: تنها راه مقابله با این ویروس و پیشگیری و کنترل آن، رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در مراسم‌ و تجمعات به‌ویژه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز بیماری کرونا است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز جمعه اعلام کرده بود که تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰نفر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار