برای انجام فعالیت‌های تجاری؛

مرز ایران و پاکستان در ۴ نقطه از فردا بازگشایی می‌شود

تهران (پانا) - وزارت کشور پاکستان از بازگشایی مرز ایران و پاکستان در چهار نقطه از فردا، یکشنبه ۱۵ تیرماه جهت انجام فعالیتهای تجاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مرز ایران و پاکستان در ۴ نقطه از فردا بازگشایی می‌شود

به گزارش شبکه ۲۴ نیوز پاکستان، وزارت کشور پاکستان از بازگشایی مرز ایران پاکستان برای تجارت خبر داد.

طبق این بخشنامه دولتی ۴ نقطه مرزی گبد، مند، کاتگر و چادگی در بلوچستان برای تجارت بازگشایی شده‌اند و فعالیت‌های تجاری در آنها ۷ روز در هفته مجاز خواهد بود.

میان زهید حسین، از فعالان اقتصادی پاکستان، از این اقدام استقبال کرد و گفت این کار به احیای فعالیت‌های تجاری کمک می‌کند.

براساس این بخشنامه، چهار گذرگاه مرزی مذکور از یکشنبه ۱۵ تیر ماه (۵ ژوئیه) رسماً فعال می‌شود و فعالیت‌های بازرگانی شامل واردات، صادرات و همچنین تردد نامحدود کامیون‌های باری مطابق پروتکل‌های بهداشتی میان دو کشور انجام می‌شود.

نهم آذرماه سال گذشته ناظر گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان در جریان هفتمین نشست کمیته تجاری دو کشور در شهر زاهدان اعلام کرد که دولت پاکستان برای انجام مبادلات تجاری، و بهبود معیشت مرزنشینان تصمیم به راه‌اندازی ۴ بازارچه مرزی در مرز با ایران گرفته است.

استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر هفت بازارچه فعال مرزی دارد که پنج بازارچه آن در مرز مشترک با پاکستان است و شامل میرجاوه در زاهدان، پیشین در سرباز، کوهک و جالق در سراوان، ریمدان در چابهار است. همچنین دو بازارچه مرزی در مرز مشترک با افغانستان(میلک و گمشاد در زابل) دارد. این هفت بازارچه مرزی نقش به سزایی در مبادلات بازرگانی با کشورهای همسایه دارند.

پاکستان دو هفته قبل هم براساس توافق مشترک با تهران، گذرگاه مرزی تفتان (میرجاوه) را برای هفت روز در هفته جهت توسعه تجارت مرزی میان دو کشور بازگشایی کرد.

به گفته فعالان اقتصادی، محدودیت زمانی و عبور کامیون‌های مجاز برای تردد در گذرگاه مشترک مرزی ایران و پاکستان، عمده‌ترین مشکلات تجار به شمار می‌رفت که این مساله با بازگشایی گذرگاه تفتان و همچنین فعال‌سازی گذرگاه‌های جدید به صورت ۷ روز در هفته مرتفع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار