یک فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

درخشش «دولت تدبیر و امید» در میان هیاهوی دلواپسانه و مصائب بی‌سابقه

میرزایی‌نیکو: هیچ دولتی در ۴۰سال گذشته چنین مصائبی نداشته است/ افرادی که بی‌غرض و مرض باشند می‌توانند شاخص‌ها را نگاه کنند/ نتیجه دیپلماسی دولت روحانی را در نشست اخیر شورای امنیت به خوبی می‌توان دید

تهران (پانا) - نماینده سابق مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دولت آقای روحانی با همه مسائل و مصائبی که هیچ دولتی در چهل سال گذشته تجربه نکرده است، اما تلاش زیادی انجام داده و موفق عمل کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
درخشش «دولت تدبیر و امید» در میان هیاهوی دلواپسانه و مصائب بی‌سابقه

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها علیه کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: «مسائل و مصائبی که دولت آقای روحانی در دو دوره گذشته داشته است، هیچ دولتی تجربه نکرده است. من با آقای خاتمی هم صحبت می‌کردم، حتی مرحوم آیت‌الله هاشمی، همین موضوع را اذعان داشتند، چند بار هم اعلام کردند، شرایطی که برای دولت آقای روحانی ایجاد شده است، برای هیچ دولتی در طول 40 سال گذشته ایجاد نشده است.»

وی ادامه داد: «به قول بزرگان نظام، «جنگ تمام عیار»؛ جنگ تمام عیار جنگیدن با جبهه خودی به جای جنگیدن با جبهه مقابل، "جنگیدن با جبهه خودی" جبهه‌ای بوده است که علاوه بر جبهه بیرونی، جبهه داخلی در این چند سال هر کاری توانست کرد، برای ضربه‌زدن، برای سیاه‌نمایی و برای اینکه بگوید هیچ چیزی نیست و هیچ کاری نشده است. چرا؟ چون جریان تمامیت‌خواه، جریان دلواپس می‌خواست همه چیز دست خودش باشد و به خیالش می‌رسد اگر همه چیز در اختیار خودش باشد و این سنگرها را بتواند هدایت کند، به همه حوزه‌ها مسلط خواهد شد و بهره‌برداری خیلی خوب خواهد کرد و ضعف‌ها از بین می‌برد.»

عضو گروه مشاوران نهاد ریاست جمهوری در دوران اصلاحات با بیان اینکه فکر می‌کنم همه این حملات و مصائب برای یک سنگر باقی مانده است، اضافه کرد: «من اگر جای آقای روحانی بودم با توجه به نکاتی که این همه مصائب را بیان می‌کند، می‌گفتم آقا بیایید، زودتر بیایید. حتی ما در انتخابات مجلس پیشنهاد کردیم که همزمان آقای روحانی بیاید به آن‌ها بسپارد، شما بفرمایید، ما که کاسه داغ‌تر از آش نیستیم، دایه مهربان‌تر از مادر نیستیم. بیایید شما انجام دهید و جلو ببرید.»

شاخص می‌خواهد اگر می‌گویند هیچ کاری انجام نشده است. شاخص‌ها را بیاورید مقایسه کنند، آقای احمدی‌نژاد هم ارائه طریق کنند، دیگران هم همینطور، بعد ببینند اوضاع چه خبر است

نماینده ورامین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مگر می‌شود با یک کشوری که درآمد ارزی آن واقعا به 7 میلیارد دلار رسیده است، کشوری که روابط منطقه‌ای و بین‌المللی آن برقرار نیست، کشوری که دارای مشکلات عدیده تحریم‌های بانکی و پولی است و ما هم با Fatf اعضای مجمع تشخیص، به آن رنگ محکم‌تری دادیم، مگر می‌توان که کشوری با این مسائل و مصیبت‌ها، بگویند همه این مشکلات تقصیر دولت بوده است.»

ارائه طریق کنید، اوضاع مشخص می‌شود

وی با بیان اینکه با همه این مصائب، دولت آقای روحانی اما موفق عمل کرده است، اظهار کرد: «دولت آقای روحانی به ویژه در همین مساله کرونا خیلی خوب درخشید، در بحث تامین کالاهای اساسی لنگ نزده است، بیایید براساس آمار وضعیت بیمارستانی و مسکن و ... را مشاهده کنید. شاخص می‌خواهد اگر می‌گویند هیچ کاری انجام نشده است. شاخص‌ها را بیاورید مقایسه کنند، آقای احمدی‌نژاد هم ارائه طریق کنند، دیگران هم همینطور، بعد ببینند اوضاع چه خبر است.»

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه دولت آقای روحانی و تلاش‌های دیپلماسی و دیپلمات‌های این دولت، کشور و مردم را از شر تحریم‌ها و شاخص‌هایی که کشور را به سمت جنگ می‌برد، نجات داد، گفت: «دولت آقای روحانی اشکالاتی هم دارد، هر دولتی دارد، ولی به طور قطع و یقین اگر بخواهیم بسنجیم، موفقیت‌های آن قابل توجه بوده است. در زمینه پیمان‌های منطقه‌ای به خوبی عمل کرد. در رابطه با مسائل کشورهای همجوار و همسایه ما مثل ترکیه، پاکستان و جریاناتی که می‌توانست با هم متحد شوند و ... به شکل قابل توجهی عمل کرد.»

وی ادامه داد:‌ «جای دوری نرویم، یادآوری همین چند روز گذشته کافی است، همین چند روز پیش را باید به یاد آورد، همین چند روزی که شورای امنیت نشست داشت، در آن جلسه جز آمریکا که حرف‌های همیشگی خود را می‌زد، بقیه دولت‌ها به اتفاق، ایران را حمایت و از برجام دفاع کردند و به آمریکا حمله کردند که تو کار خطایی را مرتکب شده‌ای. این نتیجه فعالیت‌های دیپلماسی دولت روحانی است.»

میرزایی‌نیکو تاکید کرد: «در زمینه سیاست خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی هم قابل توجه بوده است، در این صادرات غیرنفتی به بالای 40 میلیارد رسیدن، واقعا در این شرایط تحریم و در شرایطی که هیچ بانکی با ما کار نمی‌کند کار خیلی بزرگی است که دولت آقای روحانی انجام داده است. در زمینه کالاهای سرمایه‌ای برای اینکه چرخ تولید بچرخد هم این دولت عالی عمل کرده است. در حوزه روابط بانکی با همه معضلاتی که دلواپسان در مجلس قبلی و این بعدها، صورت دادند، اما کارهای خیلی مهمی انجام شد که ما می‌توانیم از روش‌های خوب آن بهره‌مند شویم.»

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان یادآوری کرد: «در حوزه داخل هم به نظر من، مجموعه فعالیت‌های اقتصادی که در رابطه با بخش صنایع، کشاورزی و مسکن و راه انجام شده است، مجموعه راه‌آهن و این همه راهی که در دولت آقای روحانی و مسکن‌های اجتماعی و حتی مسکن مهر با همه معضلاتی که داشت و آقای احمدی‌نژاد به وجود آورده بود، حتی آن‌ها را هم به سرانجام رساندند. به یادآورید مجموعه شرکت‌های خودساخته‌ای که پول مردم را گرفتند و رقم قابل توجهی از پول مردم را خوردند ولی دولت سعی کرد تدبیری ایجاد کند و این را سامان داد.»

وی گفت: «از طرف دیگر در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و تحریم، اکنون در فروشگاهی وارد نمی‌شوید که کالایی وجود نداشته باشد، آن هم در شرایط سختی که ما داریم. در نفت و تولید بنزین به بالای 120 میلیون لیتر رسیدن، اقدامات اساسی در پارس‌های مختلف انجام شده است، همه این‌ها را می‌توان شاخص داد و اگر این شاخص‌ها را افرادی که بی‌غرض و مرض باشند، بهره‌برداری کنند کاملا می‌بینند که با همه معضلات، آقای روحانی تلاش زیادی را انجام داده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار