معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر:

اجرای طرح جابربن حیان در آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از اجرای طرح جابربن حیان در آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح جابربن حیان در آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر،حمید ملکی معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در این رابطه بیان کرد: طرح جابر بن حیان هر ساله از آبان آغاز و سامان دهی رابطین و آموزش آنها و همچنین آموزش همکاران توسط رابطین هر مدرسه تا اواخر آبان ماه به اتمام می رسید و در آذرماه جلسه های آموزشی همکاران آموزش دیده برای اولیا و دانش آموزان صورت می گرفت و تا پایان آذر دانش آموزان فعالیت ها و ایده های خود را طراحی و در نظر می گرفتند.

او افزود: امسال با توجه به تغییرات طرح جابرابن حیان و شیوع بیماری کرونا ، این طرح به صورت مجازی اجرا گردید و بخش های ادبی و هنری نیزبه این طرح اضافه شد که استقبال ویژه ای از طرف اولیا و دانش آموزان و همکاران صورت گرفت و حدود 48 مدرسه مجری طرح، فعالیت های خود را در جشنواره آغاز کردند.

ملکی تصریح کرد: آموزش و پرورش اسلامشهر، بخش هنری و کاردستی را در ایام دهه فجر نود و هشت با شرکت 48 مدرسه ، اجرا و افتتاح شد، ولی با آغاز تعطیلات و بیماری کرونا فعالیت های جشنواره ناتمام ماند که با شروع تدریس های مجازی و آشنایی دانش آموزان و اولیا با محیط درس شاد و سامانه های مجازی بدلیل تکمیل پروژه جابر جشنواره این طرح به صورت مجازی در پیام رسان سروش شروع و به تمامی مدارس کدهای تشکیل کانال در این سامانه داده شد.

او گفت :با توجه به اختیاری بودن اجرای طرح اطلاعیه برای مدارس که خواستار شرکت در اجرای جشنواره بودند ارسال و دعوت به همکاری به عمل آمد. بعد از ارسال اطلاعیه، 53 مدرسه شامل شش مدرسه غیر دولتی و چهل و هفت مدرسه دولتی با نصب پیام رسان شاد و ایجاد کانال های عمومی با توجه به کدهای داده شده در جشتواره فعالیت های خود را آغاز نموده و دراین راستا 2391 شرکت کننده با ارائه 536 فعالیت علمی 1034 فعالیت ادبی و 1298 فعالیت هنری را در کانال های مدارس بارگذاری نموده و رکورد شرکت در جشنواره افزایش داده شد .

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش اسلامشهر جزء مناطق فعال در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شناخته شد و با آغاز فعالیت کانال منطقه با تبلیغات و آموزش های مجازی از کارهای ارائه شده توسط کمیته داوری مدارس 221 کار ادبی و 302 کار هنری و 198 کار علمی به مرحله منطقه ای راه یافتند و در کانال جشنواره جابر آموزش و پرورش اسلامشهر فعالیت دانش آموزان بارگذاری گردید.

ملکی خاطر نشان کرد :با پایان یافتن مرحله منطقه ای کمیته گروه های آموزشی آموزش و پرورش اسلامشهر تحت عنوان داوری جشنواره با حضور سرگروه ها و راهبران و داورهای مربوطه فعالیت های ارائه شده، داوری گردید و از بین این فعالیت ها 43 کار علمی هفتاد وسه ادبی و 59 کار هنری به عنوان برترین های منطقه ای مشخص گردیدند که از بین این فعالیت ها، حدود پنج کار علمی و سه کار ادبی و سه کار هنری به استان معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار