رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان بوشهر:

پوشش ده درصدی مدارس غیردولتی در استان بوشهر

بوشهر(پانا)_رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت 375 مدرسه غیردولتی با بیش از 29 هزار دانش آموز در استان بوشهر فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پوشش ده درصدی مدارس غیردولتی در استان بوشهر

حسین زارعی در گفتگو با خبرنگار اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به ابلاغ شهریه به مراکز پیش دبستانی استان برای سال تحصیلی 1400-1399 اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم، دستمزد و اجاره بها، شهریه مدارس غیردولتی حداقل 15 و حداکثر 30 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی افزود: موسس مدرسه غیردولتی از طریق سامانه مشارکت ها با توجه به عواملی همچون اجاره بهای واحد آموزشی و تعداد پرسنل، میزان شهریه مدرسه خود را پییشنهاد می دهد.

زارعی ادامه داد: مبلغ پیشنهادی موسس به ترتیب توسط شهرستان/منطقه، اداره کل و وزارتخانه بررسی و تصویب می شود و در صورتی که مبلغ پیشنهادی، تعدیل وکاهش پیدا کند، امکان اعتراض برای موسس مدرسه وجود دارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه مدارس موظف هستند مبلغ تصویب و تایید شده وزارت را در معرض دید اولیا قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر مدرسه ای بیش از نرخ مصوب، شهریه از اولیا دریافت کند، با نظارت و پیگیری کارشناسان شهرستان/ منطقه و اداره کل، مبلغ اضافه به اولیا مسترد می شود.

وی با اشاره به الزام عقد قرارداد در موقع ثبت نام بین مدرسه و ولی دانش آموز گفت: نسخه قرارداد باید از سامانه mosharekatha.ir دریافت شده باشد و اولیا از امضا قرارداد خود نوشته مدارس و خارج از نمون برگ سامانه مشارکت ها خودداری کنند.

زارعی در خصوص دریافت مبالغ اضافی تحت عنوان فعالیت های فوق برنامه در مدارس غیردولتی عنوان کرد: مدارس می توانند حداکثر تا 30 درصد شهریه مصوب، مبلغی برای فعالیت های فوق برنامه دریافت کنند اما اولیا حتما در موقع پرداخت این وجه، لیست فعالیت های فوق برنامه مدارس را بررسی و رصد کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه 375 مدرسه غیردولتی با 1800 پرسنل در استان فعالیت می کنند، اضافه کرد: بیش از 29 هزار دانش آموز که معادل ده درصد جمعیت دانش آموزی استان است، در این مدارس مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان از اولیا خواست در صورت تخلف مدارس غیردولتی، شکایات خود به کارشناس شهرستان / منطقه را گزارش دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار