رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران اعلام کرد:

دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی بصورت الکترونیکی در22 تیر برگزار می شود

تهران (پانا) - عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران از برگزاری مجازی دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی در روز یکشنبه 22 تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی بصورت الکترونیکی در22 تیر برگزار می شود

عباس باستانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه این انتخابات دانش آموزی به دلیل شیوع بیماری کووید19 به تعویق افتاده است، گفت: با توجه به اینکه از شرایط پر خطر ناشی از شیوع کرونا عبور نکرده ایم با دریافت مجوز از دبیرخانه مجلس دانش آموزی مقرر شد انتخابات دهمین دوره مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران بصورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار شود.
باستانی گفت: تمام همت خود را گذاشته ایم تا اطلاع رسانی شایسته و دقیقی از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران سازمان دانش آموزی مناطق نوزده گانه انجام شود.
وی در رابطه با نحوه ثبت نام جهت شرکت در این دوره از انتخابات دانش آموزی گفت: دانش آموزان منتخب شورای دانش آموزی منطقه که اطلاعات آنها در بهمن 98 از طریق سازمان دانش آموزی مناطق به ستاد ارسال شده است، می توانند در انتخابات شرکت کنند.
باستانی افزود: با توجه به اینکه امسال این انتخابات بصورت الکترونیکی و در فضای مجازی برگزار می شود دانش آموزان مطابق جدول زمانبندی که برای مناطق ارسال شده است با استفاده از کلمه کاربری شان به سامانه انتخابات مجازی رفته و می توانند در انتخابات شرکت کنند. دانش آموزانی که کاندیدای شرکت در انتخابات هستند موارد درخواستی لازم شامل رزومه، توضیح مختصر برنامه های شان، عکس پرسنلی و فیلم تبلیغاتی شان که حداکثر20 مگابایت است، بارگذاری می کنند.
وی افزود: پس از بررسی درخواست ها در تاریخ19 تیرماه نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام می شوند. 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات مشاهده فیلم های تبلیغاتی و اطلاعات نامزدها غیر فعال شده و فقط نام و رزومه کاندیدا نمایش داده می شود.
باستانی با اشاره به تاریخ برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: در روز 22تیرماه انتخابات برگزار می شود و از ساعت8 تا 12 اعضا می توانند از طریق سامانه وارد و نسبت به انتخاب نامزدهای مورد نظر خود تا سقف مجاز رای دهی اقدام و ثبت رای کنند.

همچنین تمامی مراحل رای گیری توسط کمیته نظارت رصد و پیگیری می شود.
باستانی با اشاره به اینکه ممکن است انتخابات به دور دوم و دوره سوم هم کشیده شود، گفت: در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود در همان روز 22 تیرماه و از ساعت 14 انتخابات دور دوم و سوم در سامانه برگزار می شود. در نهایت نتیجه انتخابات توسط کمیته نظارت و مسئولین ذیربط تا 24 ساعت بعد از طریق همین سامانه اعلام می شود.
باستانی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از دانش آموزان موبایل هوشمند یا تبلت یا لپ تاپ نداشته باشند، گفت: در این صورت دانش آموز می تواند همراه یکی از اولیای خود در روز برگزاری انتخابات با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه و با رعایت پروتکل های بهداشتی به محل سازمان دانش آموزی منطقه خود مراجعه کرده و در انتخابات شرکت کند.
وی در پایان گفت: قبل از برگزاری انتخابات چگونگی کار با سامانه و شیوه رای دهی و تنظیم صورت جلسات از طریق ویدیو کنفرانس به مدیران سازمان دانش آموزی مناطق آموزش داده خواهد شد تا تمامی مدیران مناطق با آمادگی کامل اولین تجربه برگزاری انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی را پشت سر بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار