کاظمی اعلام کرد: رشته علوم تجربی؛ همچنان گزینه نخست در مسیر انتخاب رشته کلاس دهمی‌ها

تهران (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز ثبت‌نام و انتخاب رشته کلاس دهمی‌ها انجام نشده اما طبق شواهد همچنان بالاترین انتخاب دانش‌آموزان، رشته تجربی است اعلام کرد بیش از۶۰ درصد دانش‌آموزان وارد رشته‌های نظری می‌شوند و تعداد زیادی از آنها به رشته تجربی می‌روند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی اعلام کرد: رشته علوم تجربی؛ همچنان گزینه نخست در مسیر انتخاب رشته کلاس دهمی‌ها

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه نمون برگ شماره ۶ و ۷ هدایت تحصیلی از ۲۳ تیرماه از طریق سامانه همگام قابل دریافت است و دانش‌آموزان کلاس نهمی نیازی به حضور در مدرسه برای دریافت فرم‌های هدایت تحصیلی ندارند اظهار کرد: از والدین می‌خواهم فرم شماره ۶ را که جنبه توصیه‌ای دارد مدنظر قرار بدهند.

وی افزود: در فرم شماره ۶ ، ۱۰۰ نمره درنظر گرفته شده که توصیه‌های مشاوران ما ۱۰ نمره، نظر معلم در زمینه استعداد بچه‌ها ۱۰ نمره، نظر خود دانش‌آموز ۱۰ نمره، نظر اولیا ۵ نمره و آزمون رغبت و توانایی ۳۰ نمره دارد. عملکرد تحصیلی هم ۳۵ نمره دارد. معتقدیم این آزمون استاندارد، استعداد دانش‌آموز و مسیر تحصیلی و شغلی وی را بهتر نشان می‌دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرم شماره ۶ از فرم شماره ۷ که صرفا براساس عملکرد تحصیلی دانش‌آموز و ظرفیت منطقه تعیین می‌شود عینی‌تر است گفت: برای برخی رشته‌ها چون فنی و حرفه‌ای، علوم تجربی و علوم انسانی اولویت "الف" و "ب" در نظر گرفته شده و دانش‌آموز با توجه به عملکرد تحصیلی و ظرفیت منطقه وارد این رشته‌ها می‌شود اما برای برخی رشته‌ها چون کاردانش و علوم معارف صرفا اولویت "الف" را داریم به این معنا که اگر دانش‌آموزی کف نمره را کسب کرده باشد می‌تواند این رشته‌ها را انتخاب کند.

کاظمی افزود: به عبارت دیگر هنرستان‌های کاردانش، اولویت "الف" هستند و دانش‌آموزی که کف نمره را کسب کرده باشد می‌تواند ثبت‌نام کند اما هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، دارای اولویت "الف" و "ب" هستند و تا زمانی که افراد دارای اولویت "الف" مهلت ثبت‌نام دارند، افراد در اولویت "ب" نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه هنوز ثبت‌نام انجام نشده اما طبق شواهد همچنان بالاترین انتخاب دانش‌آموزان رشته تجربی است گفت: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان وارد رشته‌های نظری می‌شوند و تعداد زیادی از آنها به رشته تجربی می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: انتخاب رشته‌های علوم انسانی و ریاضی نسبت به سال‌های گذشته اندکی افزایش داشته اما در مجموع در رشته ریاضی کاهش ورودی داشته‌ایم و با استانداردهای برنامه‌ای فاصله زیادی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار