بخوان، حفظ کن، نمره بیار

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت وجود تحول اساسی در سبک آموزشی ایران اعلام کرد نمره گرفتن هدف اصلی در سیستم آموزشی ایران است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بخوان، حفظ کن، نمره بیار

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد، با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته فعالیت‌های فرهنگی آنچنان که باید و شاید مورد توجه نبوده‌اند گفت: در بسیاری از موارد فعالیت‌هایی که به عنوان برنامه‌های فرهنگی برگزاری کردیم، جسته و گریخته و غیرمنسجم بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر حرکت‌های انقلابی پیش از آن یک تفاوت اساسی داشت خاطرنشان کرد: تفاوت اصلی انقلاب نسبت به سایر فعالیت‌های انقلابی که در طول سال‌های پیش از انقلاب در کشور رخ داده بود، خشکاندن ریشه طاغوت و استکبار از کشور بود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب عرصه‌های مختلف در نظام با تحول روبرو شد و رویکرد انقلاب نسبت به دوران طاغوت کاملا تغییر کرد اما عرصه‌ای که هیچ تغییر و تحولی در آن به وجود نیامد و همچنان ما هم در حال فعالیت با همان رویکرد هستیم، بحث سبک آموزشی است.
ناصری یزدی با بیان اینکه اشکال کار ما هم در این بحث نبود تحول در سبک آموزش و پرروش است گفت: انگلیسی‌ها بیش از 100 سال قبل آموزش مبتنی بر قرآن را از ایران گرفتند و سبک فعلی که سه اشکال دارد را جایگزین آن کردند.
امام جمعه یزد نبود سه اصل تدین، تفکر و تعقل را سه اشکال اصلی سبک آموزشی در ایران دانست و ادامه داد: هر سه این موارد سفارش قرآن کریم است که متاسفانه ما نسبت به آن بی‌توجهی کرده‌ایم.
وی گفت: نبود این سه اصل سبب شده که سطحی نگری در آموزش و پرورش ایران به صورت بسیار ویژه به وجود بیاید و متاسفانه به دانش‌آموزان چنین القا شده که «بخوان، حفظ کن، نمره بیار»، این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از مشکلات برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه رتبه اول کنکور شدن بدون توجه به تربیت دینی و وجود سه اصل تدین، تفکر و تعقل در آموزش نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات برطرف کند گفت: اگر این سه اصل را داشتیم علاوه بر اینکه به دلیل وجود تدین، همه افراد تعهد بالایی داشتند، با استفاده از تفکر و تعقل، زمینه‌ای فراهم می‌شد که بتوانند نوآوری و خلاقیت ایجاد کنند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه الان اقداماتی در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته گفت: برای رفع این مشکل، سبک آموزشی در ایران نیازمند یک تحول اساسی و کامل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار