مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

نزدیکی نگاه مدیران مجری و ناظر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران کارگشا است

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست کارگروه آموزشی مدیران منتخب استانی دوره متوسطه از لزوم تغییر در مکانیزم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای پیشبرد اهداف خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نزدیکی نگاه مدیران مجری و ناظر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران کارگشا است

محمد صیدلو گفت: این تصور که فکر کنیم مسئولان از مشکلات بیشتر خبر دارند و می‌توانند به تنهایی برای رفع آن تلاش کنند غلط است، این در حالی‌است که اگر هر سازمان یا تشکلی بخواهد به توفیقی دست یابد، باید همه اجزاء و افراد خود را در آن موضوع دخیل کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه این تلقی که نیروهای ستادی برنامه‌ریزی می‌کنند و نیروهای اجرایی مدارس برنامه‌ها را به اجرا در می‌آورند، باید اصلاح شود، گفت: باید مکانیزم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در استان تغییر کند، بطوریکه همه مدیران در سطوح مختلف آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بتوانند با بیان نظرات و پیشنهادات خود در این امر موثر باشند.

صیدلو در ادامه با اشاره به کرونا فارغ از مشکلاتی که بوجود آورده، آنرا یک پدیده بزرگ عنوان کرد که بسیاری از مناسبات را برهم زده و اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت اضطرار تغییر در اجرای فرایندها بسیار مهم است، در نگاه سنتی معلم همیشه در عرصه میدان حضور داشته و علاوه بر انتقال دانش به عنوان الگو در تربیت نسلها نقش آفرین بوده است، امروز با چالش پیش رو و با تغییر رویکردها باید همچنان این نقش را برای معلم متصور باشیم.

این مقام مسئول شبکه اجتماعی شاد را بستری یکپارچه برای ادامه فعالیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به نظام تعلیم و تربیت کمک کنیم باید در جهت توسعه این شبکه تلاش کنیم تا فراگیری و بهره‌وری آن برای دانش‌آموزان سهل و آسان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار