نماینده سلسله و دلفان در مجلس تاکید کرد:

قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ نسخه شفا بخش مبارزه با کرونا ‌

لرستان (پانا)-نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تاکید کرد ‌از ستاد مبارزه با کرونا در استان ‌می‌خواهیم ‌محدودیت‌های جدید در مناطق وضعیت قرمز و تعطیلی اماکن باستانی، ورزشی و محدودیت در ادارات با تعطیلی ‌یا کار با حداقل نیروها ‌را اعمال کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ نسخه شفا بخش مبارزه با کرونا ‌

‌یحیی ابراهیمی امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط استان تنها راه مهار ویروس، قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأکید بر استفاده از ماسک و دستکش در مراکز عمومی و ادارات و گندزدایی مجدد معابر و مراکز عمومی توسط نیروهای جهادی مردمی‌، سپاه و ارتش خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از مردم استان لرستان تقاضا داریم، از حضور در مراسم عروسی‌، تدفین، ختم یا هر برنامه‌ای که باعث تجمع افراد می‌شود، جدا خودداری کنند.

وی افزود: برای مهار این ویروس منحوس برای مردم پیشگیری مهم‌تر از درمان خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نامطلوب این روزهای لرستان در بحث افزایش بیماری کرونا ‌از ستاد مبارزه با کرونا در استان و مسئولان ارشد می‌خواهم ‌محدودیت‌های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی‌، مذهبی، ورزشی و محدودیت در ادارات با تعطیلی و یا کار با حداقل نیروها ‌را اعمال کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار ضعیف استان در حوزه بهداشت و درمان می‌طلبد دولت با تخصیص اعتبار ویژه کرونایی به لرستان اندکی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی در این حوزه را در این وادی و شرایط سخت جبران کرده تا مردم نجیب لرستان که همواره در شرایط سخت پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت بوده در مبارزه با این ویروس منحوس مثل تمام آزمون‌های گذشته سربلند باشند.

ابراهیمی افزود: اپیدمی ویروس آنفلوانزا زمانی که رخ داد بیشترین مرگ‌ومیر در پیک دوم این بیماری با مرگ بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان حادث شد، بنابراین نباید ویروس کرونا را دست کم و رها شده بدانیم و پیک دوم این بیماری بسیار خطرناک‌تر بوده و عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند برای ما صدمات جبران‌ناپذیری را در بر داشته باشد.

وی افزود: دوستان ستاد مبارزه با کرونا در استان باید شیوع کرونا را خود جدی گرفته، با توجه به اینکه هنوز در مرحله اول و گردش ویروس در بین مردم هستیم؛ ممکن است کسانی که مبتلا نشده درگیر این ویروس ‌شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در پیک اول، این بیماری در اسفند و فروردین‌ماه در شهرستان الشتر بسیار شایع بود و با توجه به رعایت مردم و تلاش کادر درمانی در بیمارستان این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مهار شد و در حال حاضر هم این ویروس در شهرستان‌های دلفان، خرم‌آباد، بروجرد و... بسیار خطرناک‌تر از گذشته در بین مردم در حال انتقال و گسترش است‌.

وی گفت: شهرستان سلسله در لرستان به‌عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بوده است، بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد را بگیریم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت در حال انتقال این ویروس بوده و ۱۰ درصد دارای علامت بوده و نوع این ویروس متوسط و شدید بوده که متأسفانه درمان واقعی ندارد و این درمان‌ها در بیمارستان‌ها درمان‌های احتمالی بوده و پیشگیری مهم‌تر از درمان خواهد بود. در این شرایط به‌جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت نزدیک به قرمز لرستان به کرونا از مسئولان استانی و دولت درخواست کرد دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی دپو و ذخیره کنند تا در پیک دوم این ویروس مهلک استان برای مقابله با آن در شرایط بحرانی و حاد قرار نگیرد.

این نماینده مجلس با قدردانی از عملکرد مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران به انتقاد از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ما به‌عنوان نماینده مردم یک مسئولیت‌هایی داریم؛ بنابراین دغدغه‌های شهروندان را مطرح می‌کنیم.

ابراهیمی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی مردم استان، یادآور شد: اگر شهروندان بتوانند بهداشت فردی و کاهش ارتباطات روزمره با بیماران کرونایی را تداوم داده و از حضور در مراکز پرتردد و پرتجمع خودداری کنند، به‌راحتی می‌توان از فاز خطر مرگ‌ومیر این ویروس عبور کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌خاطرنشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در کلیه نقاط استان ‌نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی‌های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان شوند.

‌ابراهیمی تصریح کرد: اگرچه امکان انتقال این ویروس بالاست اما کرونا به‌راحتی و با رعایت نکات بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست‌ها و خودداری از حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری کنترل می‌شود.

وی گفت: از شهروندان و عموم مردم استان لرستان ‌تقاضای مشارکت فعال داریم تا با رعایت این نکات ساده، سلامت خود و خانواده‌هایشان را تامین و حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار