وزیر راه و شهرسازی: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

خرم‌آباد(پانا)-– وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد ۵۰ کیلومتر طرح بزرگراهی تا پایان امسال در لرستان افتتاح می شود که نخستین قطعه آن در شهریور محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تکمیل و اتمام طرح های بزرگراهی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و برخی از این طرح ها همانند جاده ازنا- شازند که ا ددهه های گذشته تاکنون به اتمام نرسیده در قالب برنامه های افتتاحی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین قطعه خرم آباد - بروجرد و آزادراه خرم آباد - اراک در قالب بخشی از محور آزادراهی شمال به جنوب کشور امسال بهره برداری می شود که به عنوان یکی از برخورداری های ممتاز لرستان نقش مهمی در صنعت حمل و نقل خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این طرح علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش سوخت، طول مسیر را ۲۰ کیلومتر کاهش داده و اولین آزادراه ۶ خطه کشور است که تونل آن هم به طول سه هزار و ۲۰۰ متر ۶ خطه می باشد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه شبکه ریلی لرستان نیز گفت: اتصال ریلی از ازنا به الیگودرز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد که قرار است با مشارکت استانداری لرستان، استفاده از الگوهای سرمایه گذاری و کمترین نیاز بودجه دولتی تکمیل شود.

اسلامی در خصوص لغو پی در پی چند پرواز ایران ایر در فرودگاه خرم آباد توضیح داد: کالیبراسیون سیستم های ناوبری فرودگاههای کشور نوبتی انجام می شود که اکنون لرستان در اولویت قرار دارد و با انجام فلای چک ( پرواز آزمایشی) در یکشنبه هفته آینده، پروازهای ایران ایر نیز از سر گرفته خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۷ فرودگاه کشور در لیست انجام فلای چک هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار