فعالیت 850 خیر حقیقی و حقوقی در استان

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد بیش از 850 خیر نیک اندیش حقیقی و حقوقی استان در امر مقدس مدرسه سازی فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 850 خیر حقیقی و حقوقی در استان

محمد علی واقعی صبح امروز در در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در اردوگاه نوفرست بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: حضور خیرین در عرصه تعلیم و تربیت راهگشاست و امیدوارم قدم هایشان استوار تر باشد.
او، با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در خراسان جنوبی، تشریح کرد: برای کسانی که علاقه مند هستند با سرمایه های خرد وارد این امر خیر شوند طرح «آجر به آجر» در آموزش و پرورش استان باز طراحی شده و اجرا می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اشتیاق مردم نیکوکار استان برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت به ویژه امر مدرسه سازی، تصریح کرد: همه افراد حتی دانش آموزان می توانند به اندازه وسع شان، هر هفته، هر ماه و یا هرسال به اندازه یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کنند؛ که این مهم خود سرفصلی نوین در توسعه فرهنگ مدرسه سازی بهارستان علم و ادب به شمارمی رود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه مدرسه یک ساختمان نیست، از این مکان مقدس به عنوان فرهنگ، کانون تحول و عرصه آماده کردن انسان ها برای آینده یاد کرد و ادامه داد: فرهنگ کار خیر در تمام دنیا از باب مسئولیت های اجتماعی برای بنگاه‌ها و مجموعه های بزرگ اقتصادی مطرح است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تأکید کرد: آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند با مشارکت در طرح «آجر به آجر» و تنها با خرید و اهدای یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جانماند و بتواند در مدارس باکیفیت و امکانات تحصیل کند.
واقعی؛ گسترش و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی را مهم ترین هدف اجرای طرح «آجر به آجر» در استان دانست و افزود: در واقع طرح آجر به آجر اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است تا امکان حضور افراد بیشتری در امر مدرسه سازی با مشارکت افرادی که توان مالی تامین هزینه کامل احداث یک مدرسه را ندارند اما می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند، فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار