طرح‌های عمرانی و خدماتی در قزوین باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین عنوان کرد تمام طرح‌های عمرانی و خدماتی در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های عمرانی و خدماتی در قزوین باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان،تاکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان بر پایه اطلاعات میدانی از دستگاه‌ها و شناسایی دقیق تهدیدها تهیه شده و با ارایه راهبردهای لازم به مدیریت استان از هدر رفت منابع مالی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل یک سند بالا دستی و راهبردی است و موضوعاتی که در این سند مطرح می‌شود برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در سطح کلان است.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های عمرانی و خدماتی در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، افزود: امروز در یک شرایط بحرانی قرار داریم که کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده و حتی در کشورهای پیشرفته و مدعی نیز مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: ملت ما روزهای بسیار سخت‌تری را با موفقیت پشت سر گذاشته و مدیریت بحران فعلی نیز کار سختی نیست و قطعا با انسجام و همدلی این شرایط را هم سپری خواهیم کرد.

جمالی‌پور ادامه داد: در چنین شرایطی تجربه نشان داده، هر چه دستگاه‌ها هماهنگ‌تر عمل کنند و از ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی استفاده نمایند، سرعت پیشرفت در امور افزایش‌ خواهد یافت.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌ پدافند غیر عامل و توجه به ایمن سازی و امن‌سازی فضای محیطی برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: با پیش بینی تمهیدات زیرساختی و حیاتی برای مواقع بحران، باید تدابیری اتخاذ شود تا شرایط بحرانی با کم‌ترین هزینه سپری شود.

جمالی پور با بیان اینکه در شرایط کرونا دغدغه همه مسوولان و دست‌اندرکاران و کادر درمانی سلامت مردم است، بیان کرد: خوشبختانه مدیران ما به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کردند و رسانه‌ها در آگاه سازی جامعه تمام تلاش خود را به کار بستند تا این دوران را با تلفات کمتری سپری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی مردم نسبت به پدافند غیرعامل، نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات انجام‌ شده در این حوزه است و امروز با توجه به شرایط کشور، همکاری، وحدت و همدلی میان دستگاه‌های اجرایی و مردم در حوزه پدافند غیر عامل ضروری خواهد بود.

این مقام عالی استان در ادامه تاکید کرد: باید نقش دستگاه‌ها در شناسایی نقاط قوت و ضعف استان مشخص و در کارگروه موضوع پدافند غیرعامل به صورت جدی و هدفمند دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار