خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به خارج قزوین منتقل شود

قزوین (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خبر داد خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی برای پیشگیری از حوادث باید به خارج از محدوده شهر جابه جا شود.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به خارج قزوین منتقل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل، افزود: پدافند زیستی، پدافند اقتصادی، پدافند سایبری و مردم محور از مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین رصد و شناسایی تهدیدات را مهمترین رسالت شورای پدافند غیرعامل استان دانست و گفت: افزایش تاب آوری در برابر مشکلات از اصول اساسی در پدافند غیر عامل است.

حبیبی ادامه داد: بر این اساس رزمایش ۳۸ دستگاه اجرایی استان در تاب‌ آوری انرژی و آماده به کار بودن دیزل ژنراتورها به عنوان رزمایشی برای مقابله با این نوع تهدید طراحی و اجرا شد که از مجموعه ۳۸ دستگاه صنعتی، کشاورزی و درمانی تنها پنج دستگاه اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: در رابطه با سوخت ژنراتورها و برای صرفه جویی در مصرف برق همه دستگاه‌های خدمات رسان شامل بیمارستان‌ها، جایگاه‌های سوخت، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری باید به دیزل ژنراتور مجهز شوند.

این مسئول با اشاره به منبع سرشار انرژی خورشیدی در فصل تابستان خواستار بهره برداری از این انرژی برای تامین برق در زمینه‌های مختلف شد.

وی با بیان اینکه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی برای پیشگیری از حوادث باید به خارج از محدوده شهر جابه جا شود، افزود: مجوز لازم برای این امر اخذ شده و به زودی کارهای اولیه انجام خواهد شد.

معاون استاندار قزوین تاکید کرد: این خط باید به خارج از محدوده شهر جابه جا شود، زیرا در صورت بروز حادثه می‌تواند تهدیدات جانی، مالی و زیست محیطی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

حبیبی یادآور شد: همچنین وجود این خطوط در مناطق شهری مغایر با اصول اولیه پدافند غیر عامل است که باید در انتقال آن توسط دستگاه‌های متولی اهتمام بیشتری ورزیده شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار