گفت‌وگو با ارسلان کاظمی که صاحب بهترین اسلم دانک بسکتبال جهان است

در هر نظرسنجی یک ایرانی باشد او اول می‌شود

تهران (پانا) - در پایان نظرسنجی فدراسیون جهانی بسکتبال برای انتخاب بهترین اسلم دانک جهان در یک دهه اخیر، دانک ارسلان کاظمی در بازی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل یونان در رقابت‌های بین قاره‌ای انتخابی المپیک ۲۰۱۶، به عنوان بهترین دانک یک دهه اخیر بسکتبال جهان انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
در هر نظرسنجی یک ایرانی باشد او اول می‌شود

به‌گزارش ایران، این بسکتبالیست اصفهانی در فینال این نظرسنجی با کارلوس مورایس از آنگولا رقابت می‌کرد که توانست با کسب ۵۵.۸ درصد آرا عنوان بهترین دانک جهان را از آن خود کند. در این نظرسنجی که به مدت ۲۰ روز و با شرکت ۳۲ بازیکن از ۳۲ کشور دنیا برگزار شد، ۶۹۹ هزار و ۱۸۸ نفر در نظرسنجی فیبا شرکت کردند. کاظمی در حالی توانست در این نظرسنجی شرکت کند که پیش از این، با کسب ۶۰ درصد آرا به عنوان بهترین دانک یک دهه اخیر آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده بود.

کاظمی درباره انتخاب اسلم دانک خود به عنوان بهترین دانک جهان در یک دهه اخیر، گفت: «خیلی اتفاق خوشحال کننده‌ای بود و خیلی از مردم تشکر می‌کنم که این حمایت را از من داشتند. از تمام دوستانم و هم‌تیمی‌هایم تشکر می‌کنم. بخصوص حامد حدادی که در مرحله اول خیلی پشت من بود و از من حمایت کرد. در این مدت، بازیگران و خواننده‌های محترم، فوتبالیست‌های عزیز مانند شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی و همچنین علیرضا فغانی هم در فضای مجازی تبلیغ کردند. بقیه ورزشکاران رشته‌ها از من حمایت کردند که از همه آنها ممنونم. این یک اتفاق خوب برای بسکتبال کشورمان بود و من فکر می‌کنم هر جایی که بتوانیم پرچم ایران را بالا ببریم، بسیار ارزشمند است.»

این بسکتبالیست 30 ساله و 2 متر و سه سانتیمتری، درباره اینکه پیش‌بینی می‌کرد به این عنوان دست پیدا کند، چنین واکنشی داشت: «نه. من تا همان فینال آسیا هم که رفته بودم، خیلی خوشحال بودم. در آن مرحله رقابت بین من و یک بازیکن فیلیپینی بود که من بالا آمدم ولی به لطف مردم این اتفاق افتاد. فکر می‌کنم هر کجا که یک نظرسنجی باشد و اسم یک ایرانی هم در بین آنها باشد، او اول می‌شود. خودم فکر می‌کنم اسلم دانک بهتری از آنچه در بازی با یونان زدم هم داشتم اما فکر می‌کنم فیبا ویدئوهایی که بیشترین ویو (دیده شدن) داشته را انتخاب می‌کند و به خاطر همین آن حرکت مرا انتخاب کردند.» این فوروارد قدرتی در این مدت که ورزش‌های گروهی به خاطر شیوع کرونا تعطیل بود، مثل خیلی از ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می‌کرد.

کاظمی درباره وضعیت خودش چنین توضیح داد: «من 3 ماه در قرنطینه بودم و در خانه تمرین می‌کردم. آکادمی ملی المپیک هم که تعطیل بود ولی دور پیست آکادمی می‌دویدم و وزنه می‌زدم. این تمرینات برای اردیبهشت و اوایل خرداد بود که شرایط کرونا بهتر شده بود. خیلی هم سخت بود ولی ما باید تلاش کنیم تا بدن‌مان را آماده نگه داریم. فصل لیگ برتر بسکتبال منحل شد و ما هم بالطبع تمرینات گروهی نداریم. البته قرار است یک جلسه‌ای برگزار شود که هنوز این اتفاق نیفتاده. باید مشخص شود چه تیم‌هایی قرار است در مسابقات شرکت کنند.» با اوج‌گیری شیوع کرونا، بسیاری مردم را به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر توصیه می‌کنند. کاظمی هم در این خصوص گفت: «استفاده از ماسک خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد. من خودم همیشه ماسک می‌زنم و حتی‌المقدور از دستکش هم استفاده می‌کنم و رعایت این مسائل می‌تواند به ما در این روزهای کرونایی کمک کند.»

کاظمی در سال ۲۰۱۳ به واشینگتن ویزارد پیوست؛ ولی از این تیم به فیلادلفیا سونی سیکسرز رفت و دومین ایرانی پس از حامد حدادی لقب گرفت که تا به حال توانسته به لیگ NBA راه پیدا کند. با این حال، این بازیکن باتجربه مدتی است که به تیم ملی بسکتبال دعوت نمی‌شود. او درباره این دوری از تیم ملی چنین نظر داد:«هر بازیکنی دوست دارد که پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند و برای کشورش افتخارآفرینی کند. من هم هر موقع به تیم ملی دعوت شدم، با افتخار پذیرفته‌ام و جانم را هم داده‌ام. با پای پیچیده، زانو درد، کمر درد و هر جوری که بوده، بازی کرده‌ام و مطمئناً اگر دوباره دعوت شوم با کمال میل قبول می‌کنم و بازی می‌کنم اما یکسری چیزها هست که مطمئناً دست بازیکن نیست که بخواهد در موردش تصمیم بگیرد.» او به این سؤال که فکر می‌کند مشکلش فنی است یا سوء تفاهمی بین او و مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی وجود دارد، چنین پاسخ داد: «مشکل فنی که قطعاً نیست ولی اگر موضوع دیگری وجود دارد، من در جریانش نیستم و نظری ندارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار