روایت توییتری وزیر امور خارجه از نشست روند آستانه؛

ظریف: صلح در سوریه به دست خواهد آمد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران، روسیه و ترکیه درباره تداوم هماهنگی بین سه کشور ضامن فرایند آستانه با تمرکز بر کاهش تنش، فرایند سیاسی و امدادرسانی بشردوستانه توافق کردند صلح در سوریه به دست خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: صلح در سوریه به دست خواهد آمد

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه پس از نشست مجازی سران ایران، روسیه و ترکیه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اجلاس سران فرایند آستانه که به صورت مجازی به میزبانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد، پایان یافت.»

ظریف افزود: «طرف‌ها درباره تداوم هماهنگی بین سه کشور ضامن فرایند آستانه با تمرکز بر کاهش تنش، فرایند سیاسی و امدادرسانی بشردوستانه توافق کردند. صلح در سوریه به دست خواهد آمد.»

نشست مجازی سران کشورهای ضامن عضو روند آستانه امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رییس جمهوری در این نشست با بیان اینکه روند آستانه به عنوان تنها روند موفق در کمک به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه دستاوردهای زیادی کسب کرده است، گفت: اقدامات نامشروع و غیرانسانی آمریکا هیچ خللی در اراده کشورهای دوست و متحد سوریه ایجاد نخواهد کرد.

رییسان جمهوری کشورهای ضامن صلح روند ‌آستانه بر ضرورت فراهم کردن دسترسی بشردوستانه سریع، امن و بلامانع در سراسر سوریه برای تسکین آلام مردم سوریه تأکید کردند و از جامعه بین‌الملل خواستند به دور از تبعیض، سیاسی‌ کاری و پیش شرط، کمک‌های خود به تمام سوری‌ها را افزایش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار