وحید عقیلی: راندمان پرس تی وی از این بهتر نیز می‌تواند باشد

تهران (پانا) - یک استاد ارتباطات می‌گوید راندمان پرس تی وی قطعا بهتر از این نیز می‌تواند باشد و هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وحید عقیلی: راندمان پرس تی وی از این بهتر نیز می‌تواند باشد

کمک به دیپلماسی رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی در اصل کمک به دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی است. اگر این سه دیپلماسی در سیاست‌های پرس تی وی قرار گیرد و به این مقوله‌ها پرداخته شود، عملکرد بهتر این شبکه را به همراه خواهد داشت.
وحید عقیلی، استاد ارتباطات در گفت‌وگو با پانا ضمن بیان این مطلب، عملکرد پرس تی وی را در سیزدهمین سالگرد تاسیس این شبکه در مجموع مثبت دانست و عنوان کرد: «راندمان پرس تی وی قطعا بهتر از این نیز می‌تواند باشد و هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد.»
وی راه اندازی شبکه پرس تی وی را از منظر زبانی به عنوان رسانه‌ای غیر فارسی و بین المللی که از ماهواره‌های مختلف برنامه پخش می‌کند مهم دانست و ادامه داد: «از منظر وسعت نیز این شبکه با کاربرانی که به زبان انگلیسی در دنیا صحبت می‌کنند بسیار تاثیرگذار است و پیام انقلاب و جمهوری اسلامی را با صداقت بیان می‌کند. از سوی دیگر، شبکه‌های بین‌المللی معاند حقایق جمهوری اسلامی را نمی‌گویند و اخبارشان جعلی و زاویه‌دار است.»
به گفته این استاد ارتباطات، شبکه پرس تی وی می‌تواند کمک به سزایی در انتشار اخبار صحیح و درست درباره ایران داشته باشد و حقایق ایران را به زبان بین المللی بازگو کند.
عقیلی یادآور شد: «نباید فراموش کرد که کمتر از 15 سال از عمر پرس تی وی می‌گذرد و این شبکه نسبت به شبکه‌های رقیبش عمر طولانی تری ندارد اما قوی عمل کرده است. شبکه‌های رقیب پرس تی وی از پشتوانه موسسات رسانه‌ای قوی، نیروی انسانی خبره برخوردار هستند و از رسانه‌هایی که از پیشینه تاریخی، علمی و تجربی بسیار عمیق برخوردار هستند در تولید محتوا کمک می‌گیرند.»
وی افزود: «در یک کتاب یا گزارشی به زبان انگلیسی خواندم که پرس تی وی جزو 20 تلویزیون شبکه بین‌المللی از بابت مراجعه کاربرانی است که می‌خواهند اخبار ایران را از کانالی ایرانی به شکل واقعی بشنوند. شبکه‌های بین المللی رقیب بر حسب وابستگی به مالکان‌شان و ایدئولوژی خود حقایق کشورهای دیگر را بیان نمی‌کنند و این جبهه گیری نسبت به ایران بسیار غلیظ‌تر است. از این رو، شبکه پرس تی وی در حدود زیادی توانسته است کمبودها را در این زمینه جبران کند.»
عقیلی کمک به دیپلماسی رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی را کمک به دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی دانست و عنوان کرد: «اگر این سه دیپلماسی در برنامه گذاری پرس تی وی قرار گیرد و به این مقوله‌ها پرداخته شود عملکردی بهتر را از این شبکه شاهد خواهیم بود.»
این مدرس ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: «شبکه‌های تلویزیونی که جزو پرنفوذترین رسانه‌ها محسوب می‌شوند اگر به دو بال خود یعنی دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی کمک کنند، در اصل به طور مستقیم به دیپلماسی رسانه‌ای یاری رسانده‌اند. این مهم باید در سیاست‌گذاری‌های شبکه پرس تی وی مد نظر قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار