تاکید استاندار تهران بر واگذاری اختیارات به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به لزوم واگذاری اختیارات به دهیاری‌ها و شهرداری ها گفت: عملکرد دهیاران می‌تواند در زمینه انتقال قدرت موثر باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار تهران بر واگذاری اختیارات به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در نشست استاندار تهران با دهیاران به مناسبت روز شهرداری و دهیاری ها که با حضور جمالی نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اقدامات قابل توجه در روستاها اظهار داشت: هر چند در استان تهران جمعیت روستایی ۶ درصد و جمعیت شهری ۹۴ درصد است با این حال ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی داریم.

وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه مقابله با کرونا در روستاها پیگیری شده افزود: باید مدیریت جوامع محلی را تمرین کنیم تا انتقال قدرت و امتیازات به این جوامع نظیر شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محقق شود البته این اقدام هزینه‌هایی دارد ولی می توان هزینه ها را کم کرد تا کارها توسط شوراها و دهیاران و در شهرها توسط شهرداران انجام شود.

استاندار تهران بیان کرد: عملکرد دهیاران می تواند در زمینه انتقال قدرت موثر باشد، از سوی دیگر اقدام وزارت کشور جهت حفظ و ارتقا نیروها قابل تقدیر است تا نیروهای خارج از بدنه وازت کشور وارد وزارت کشور نشوند.

محسنی بندپی گفت: دولت نگاه همه جانبه ای به توسعه روستایی در ابعاد مختلف دارد و اینکه مقام معظم رهبری نیز یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در بدترین شرایط اقتصادی برای اشتغال روستاییان اختصاص دادند، حکایت از توجه به روستاها و زمینه سازی جهت ماندگاری در روستاها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار